Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

O en by The way: racisme is geen mening maar gewoon bij wet verboden. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

04-11-2021 om 21:35

Alex zou je hier willen bevestigen dat ik maar 1 nick en alias heb? Sommige mensen twijfelen daar blijkbaar aan?

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

04-11-2021 om 22:06

AlexOudersnl schreef op 04-11-2021 om 18:11:

[..]

Volgens mij zitten we op 8-10 mods/beheer in totaal (incl Ouders.nl) op dit moment.

Gaan de nieuwe mods ook meeschrijven in topics?

Nog n vraag Alex: wat is er zo privacy gevoelig aan n nickname? Het is niet dat je iemands daadwerkelijke naam of andere persoonsgegevens noemt toch?
Een openbare lijst met nicknames, bijbehorende aliassen en / of meerdere nicks op eenzelfde IP adres, is mi eigenlijk wel wenselijk. Zo scheidt je direct het kaf van het koren en weet je altijd met wie je te maken hebt. 

DanGun schreef op 04-11-2021 om 21:24:

[..]

Dus met andere woorden; iemand kan meerdere Nicks hebben en onder die Nicks in hetzelfde topic reageren tot iemand opeens ergens een vermoeden krijgt? Want dat gebeurt er nu dus blijkbaar.
En al houdt hij / zij / hen zich wel aan die regel dan nog kan die persoon jouw met tig Nicks het hele forum achtervolgen om te sneren etc? Want dat gebeurt nu dan dus ook.
Een naar, vies en zelfs ziek spelletje dat gefaciliteerd wordt door jullie.
En hoe zit dat met bannen? Krijgt de ene nick een ban en kan Pietje wel vrolijk door als Ahmed, Patries en Huppelkutje88?

Maar dat is toch niet te doen om dat te controleren? Als ik mij met een ander mailadres aanmeld, dan zien ze toch niet direct dat ik al een account heb? Dan moet je bij alle nieuwe aanmeldingen de ip-adressen gaan controleren met alle al bekende ip-adressen. 

DanGun schreef op 04-11-2021 om 22:13:

Nog n vraag Alex: wat is er zo privacy gevoelig aan n nickname? Het is niet dat je iemands daadwerkelijke naam of andere persoonsgegevens noemt toch?
Een openbare lijst met nicknames, bijbehorende aliassen en / of meerdere nicks op eenzelfde IP adres, is mi eigenlijk wel wenselijk. Zo scheidt je direct het kaf van het koren en weet je altijd met wie je te maken hebt.

Daarmee doe je het doel van een alias teniet. Niet iedereen gebruikt die om te trollen, maar hij wordt vaak juist ook gebruikt die volledig anoniem iets kwetsbaars of herleidbaars willen posten. Dan wil je dat vaak niet aan je vaste nick gekoppeld hebben.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

04-11-2021 om 22:18

[..]

- knip, dit doen we hier niet -

OrganicDeer76

OrganicDeer76

04-11-2021 om 22:23

[..]

- knip, dit doen we hier niet -

Is het mogelijk als een gebruiker een ban heeft ook te vermelden wanneer deze afloopt?
Bijvoorbeeld: Gebruiker heeft momenteel en ban tot *vul datum in*.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

06-11-2021 om 18:38

Alex sinds een paar dage als ik scroll door een topic of gewoon op viafora en ik scroll over een advertentie loopt alles vast bij mij. Alleen als ik dus scroll over een advertentie. En ik hoefde ook geen cookies meer te accepteren 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

06-11-2021 om 18:39

Keetie schreef op 06-11-2021 om 18:38:

Alex sinds een paar dagen als ik scroll door een topic of gewoon op viafora en ik scroll over een advertentie loopt alles vast bij mij. Alleen als ik dus scroll over een advertentie. En ik hoefde ook geen cookies meer te accepteren

DanGun schreef op 04-11-2021 om 21:24:

[..]

Dus met andere woorden; iemand kan meerdere Nicks hebben en onder die Nicks in hetzelfde topic reageren tot iemand opeens ergens een vermoeden krijgt? Want dat gebeurt er nu dus blijkbaar.
En al houdt hij / zij / hen zich wel aan die regel dan nog kan die persoon jouw met tig Nicks het hele forum achtervolgen om te sneren etc? Want dat gebeurt nu dan dus ook.
Een naar, vies en zelfs ziek spelletje dat gefaciliteerd wordt door jullie.
En hoe zit dat met bannen? Krijgt de ene nick een ban en kan Pietje wel vrolijk door als Ahmed, Patries en Huppelkutje88?

Hi! Misschien hebben jullie hier overheen gelezen 😊 maar ik ben wel benieuwd naar jullie reactie. Ook op mijn andere post over wat er zo privacy gevoelig is aan een Nick en / of alias. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

06-11-2021 om 19:18

Keetie schreef op 06-11-2021 om 18:38:

Alex sinds een paar dage als ik scroll door een topic of gewoon op viafora en ik scroll over een advertentie loopt alles vast bij mij. Alleen als ik dus scroll over een advertentie. En ik hoefde ook geen cookies meer te accepteren

-knip- we reageren hier niet op elkaar.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

06-11-2021 om 19:20

-knip- we reageren hier niet op elkaar

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

06-11-2021 om 19:21

-knip- we reageren hier niet op elkaar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.