Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

💪🏻

Fijn!
Hen je al een beetje op een rijtje gezet wat je morgen met de huisarts wil bespreken?

Elmie

Elmie

21-07-2025 om 20:28 Topicstarter

masatu schreef op 21-07-2025 om 14:42:

Fijn!
Hen je al een beetje op een rijtje gezet wat je morgen met de huisarts wil bespreken?

Ja wel op een rijtje gezet. Zo nog even met man bespreken.

Een goede dag gehad. Lekker!

Elmie

Elmie

22-07-2025 om 11:33 Topicstarter

Even kort want ik heb geen goede dag.
Ik ben doorgestuurd naar een GGZ instelling en naar een psychosomatisch fysiotherapeut.
Verder kijken naar de medicijnen.
Volgende week weer een consult.

Elmie schreef op 22-07-2025 om 11:33:

Even kort want ik heb geen goede dag.
Ik ben doorgestuurd naar een GGZ instelling en naar een psychosomatisch fysiotherapeut.
Verder kijken naar de medicijnen.
Volgende week weer een consult.

Heel goed .

Klinkt goed dat je doorgestuurd wordt Elmie. Hoe vindt je het zelf? En heb je al zicht op de wachtlijst van de GGz instelling? Het is beschamend hoe lang die zijn geworden....

Elmie

Elmie

22-07-2025 om 17:05 Topicstarter

Mvtj schreef op 22-07-2025 om 13:04:

Klinkt goed dat je doorgestuurd wordt Elmie. Hoe vindt je het zelf? En heb je al zicht op de wachtlijst van de GGz instelling? Het is beschamend hoe lang die zijn geworden....

Ik vind het fijn en nodig. De wachtlijst is een week of 6. Hoop dat ik dan al een stuk verder ben dan nu.

Vandaag dus een off Day. Al gaat het sinds een uurtje wel beter. Dat is fijn 👍 Hopelijk wordt het ook een beetje fijne avond.

Man zit er wel een beetje door heen. Dat vind ik heel naar 😕 We doen wat we kunnen maar je zou anders willen hè 🙏

Waar ligt momenteel het lastigste qua "dagelijks leven" wat nu niet goed gaat en/of onredelijk veel op de schouders van je man rust?
Ik denk dat als je dat helder hebt, je ook makkelijker op zoek kan gaan naar oplossingen.
In mijn ervaring willen mensen (familie/vrienden/buren/vage bekenden) graag helpen, zeker in een (hopelijk) tijdelijke situatie, zolang je maar concreet aangeeft wat je nodig hebt.

Kan je de komende tijd bijvoorbeeld wat logeeradresjes of speelplekken voor je zoon regelen? Of familie/buren die een keer voor jullie koken of ergens anders mee helpen wat nu lastiger gaat (zoals schoonmaken of de was ofzo, of misschien zelfs gewoon "gezelschap zijn" zodat je niet alleen bent)? Of zijn er dingen die je man graag zou willen doen maar hij nu niet kan (zoals een avondje stappen met vrienden ofzo)? Valt daarvoor iets te verzinnen waardoor het wel kan en je man ook weer wat kan opladen / loskomen van thuissituatie? Kan je man (extra) zorgverlof opnemen, bijvoorbeeld om elke dag 2 uur minder te hoeven werken? 

Wat moet ik mij trouwens voorstellen van de behandeling bij de GGZ instelling? Gaat dat dan om een (wekelijks) gesprek met een psycholoog oid, of moet ik mij iets intensievers voorstellen? Of weet je dat zelf ook nog niet?

masatu schreef op 22-07-2025 om 17:21:

Wat moet ik mij trouwens voorstellen van de behandeling bij de GGZ instelling? Gaat dat dan om een (wekelijks) gesprek met een psycholoog oid, of moet ik mij iets intensievers voorstellen? Of weet je dat zelf ook nog niet?

zo'n traject begint met een intake, en dan wordt bepaald wat ze kunnen bieden bij de behoefte van de client. 

je man moet wel op de been blijven.

Elmie

Elmie

23-07-2025 om 16:03 Topicstarter

masatu schreef op 22-07-2025 om 17:16:

Waar ligt momenteel het lastigste qua "dagelijks leven" wat nu niet goed gaat en/of onredelijk veel op de schouders van je man rust?
Ik denk dat als je dat helder hebt, je ook makkelijker op zoek kan gaan naar oplossingen.
In mijn ervaring willen mensen (familie/vrienden/buren/vage bekenden) graag helpen, zeker in een (hopelijk) tijdelijke situatie, zolang je maar concreet aangeeft wat je nodig hebt.

Kan je de komende tijd bijvoorbeeld wat logeeradresjes of speelplekken voor je zoon regelen? Of familie/buren die een keer voor jullie koken of ergens anders mee helpen wat nu lastiger gaat (zoals schoonmaken of de was ofzo, of misschien zelfs gewoon "gezelschap zijn" zodat je niet alleen bent)? Of zijn er dingen die je man graag zou willen doen maar hij nu niet kan (zoals een avondje stappen met vrienden ofzo)? Valt daarvoor iets te verzinnen waardoor het wel kan en je man ook weer wat kan opladen / loskomen van thuissituatie? Kan je man (extra) zorgverlof opnemen, bijvoorbeeld om elke dag 2 uur minder te hoeven werken?

Het is vooral zijn eigen ding doen wat hij mist. Dus inderdaad er even langere tijd alleen op uit. Ook in verband met de zorg van zoon. En als er dan iemand bij mij is zou dat fijn zijn. Tenminste op een slechte dag in ieder geval.

Ik ga inderdaad Speelafspraakjes regelen en de buren willen ook vast af en toe bijspringen.

Qua werk is het goed geregeld. Als man voor ons gezin nodig is, kan en mag hij daar meestal ruimte voor vrij maken. Dus dat is top.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval 🙏

Elmie

Elmie

23-07-2025 om 16:03 Topicstarter

masatu schreef op 22-07-2025 om 17:21:

Dit weet ik inderdaad nog niet. Dat zal ik tijdens de intake wel horen 👍

Elmie

Elmie

23-07-2025 om 16:07 Topicstarter

Ik heb een goede dag. Vanmorgen een boodschap gehaald. Vanmiddag een voor mij doen lange wandeling alleen gemaakt en redelijk ontspannen gelopen.
Tussendoor de was en lekker gepuzzeld en geborduurd.
Vanmorgen een afspraak bij de psychosomatische fysiotherapeut gemaakt en ik kan morgen al terecht! Ik kreeg wel een paniekaanval aan de telefoon 🫣 maar de dame aan de lijn reageerde heel lief.

Straks even rusten als mijn thee op is.

Elmie

Elmie

23-07-2025 om 19:43 Topicstarter

Man is gaan golfen omdat ik zo'n goede dag heb. Fijn dat het nu kan. Ben blij voor hem ❤️

(Ben zelf wel gespannen en buik zit op slot, ga aan de legpuzzel ter afleiding en komt vast goed).

Meld me hier als ik het nodig heb 👍

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.