Relaties Relaties

Relaties

Ben ik te gevoelig?

Het is ook een beetje context denk ik. Als hij het chemisch toilet gaat legen en jij vraagt: Mag ik mee? dan vind ik dat claimerig. Zeg je, Ik moet naar het toilet, lopen we samen! dan vind ik dat niet. 
Daarnaast denk ik dat het voor hem wel wennen zal zijn om een relatie te hebben en ineens rekening te houden met iemand anders. 
Die opmerkingen van hem zijn niet leuk en ik vraag me af wat je nog meer te horen krijgt. Veranderen zal hij niet. 

Je zegt ook dat het een ''lichte'' burn-out is. Volgens mij bestaan die niet. Je bent burned-out of niet. Volgens mij ben je gewoon gestrest. 

letterkoekje schreef op 01-06-2026 om 21:44:

[..]

+ 100! Geweldige uitdrukking, ga ik ook gebruiken!

Dit is net zo'n blijvertje als het weggewaaid dakraam van Elle. ( voor wie het zich nog kan herinneren  van Viva)

Jullie zijn geen match.

Ik vind opmerkingen over de kleur van je benen niet leuk. Een keer een neutraal 'oh, jouw benen zijn ook nog zo wit' oid zou ik geen probleem vinden. Maar met zn ouders praten over de kleur van jouw benen, nee. Stomme opmerkingen over jou als je wat aangeschoten bent vind ik ook niks (tenzij jouw 'grapjes' idd kattige opmerkingen waren). Ook later vervelend doen na dat doucheverhaal, bleh, zeg dan meteen dat je daar geen zin in hebt. Controleren of je je spullen wel bij je hebt en je aanspreken op uitstelgedrag is ondermijnend en irritant.

Tegelijk kom jij wat claimerig en zeurderig over. "Ik douche morgen wel, nu geen puf", klinkt natuurlijk anders dan, "ik heb geen energie om te douchen doordat ik het zo zwaar heb met zorgen om mn dochter". Net als het mee willen lopen als hij dat toilet gaat leegmaken. Hij heeft ruimte nodig, dat weet je, en dan mag hij niet eens even alleen over de camping lopen. Daar zal zijn reactie over het tussen 2 afspraken bij jou langs moeten om te douchen ook vanaf komen, vermoed ik. Het 'ik geef hem ruimte voor zijn hobby's' is iets dat mij ook triggert. Hij heeft natuurlijk altijd alle ruimte gehad. Een groot deel van die ruimte wordt nu besteed aan jullie relatie. Dat er nog wel iets overblijft aan eigen tijd is natuurlijk niet een gift van jou. 

Hij heeft tijd voor zichzelf nodig en een zelfstandige vrouw voor 'momenten' samen. Jij hebt een man nodig die jou verzorgt en veel fysiek nabij is. Dat matcht niet. 

lientje69 schreef op 02-06-2026 om 08:26:

[..]

Dit is net zo'n blijvertje als het weggewaaid dakraam van Elle. ( voor wie het zich nog kan herinneren van Viva)

Moest ik ook al aan denken 

Oh en aan "in het kanaal ermee", voor de (" oude") Viva forumleden

Of je te gevoelig bent? Nee hoor. Je hebt behoefte aan liefdevolle support van je partner maar hij heeft eigenlijk genoeg aan zichzelf. Hij vindt jou "extra werk" bovenop de echt voor hem belangrijke dingen. Hij wil de voordeeltjes liever niet missen maar bij voorkeur met zo weinig mogelijk inspanning.

Of je claimde met die opmerking over het bij jou douchen? Nou het raakte een snaar bij hem die dat gevoel bij hem in werking zette en aangezien hij het liefste zo weinig mogelijk investeert in de relatie, kwam dat niet goed aan. Dus toen ging hij zich druk maken en jij dook figuurlijk in elkaar waardoor hij nog eens goed van leer stak zodat je het weten zou ook. Het is dus een nare hork.

In het begin van een relatie ben je heel aftastend wat de beste toon is tegen elkaar. Waar die ander zich het beste bij voelt. En dat houd je dan aan. Omdat je wil dat de relatie zich goed ontwikkelt. Dus dingen waar de ander zich mogelijk gekwetst door voelt of minder op zijn/haar gemak daar ben je voorzichtig in. Als je een ander al een plezier doet door niet zijn "melkflessen" te benoemen dan is dat toch maar een kleinigheidje?

Hij wil dus voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en dat klinkt eerder als "mensen gebruiken" dan als liefde.

Ik zie vooral een grote rode vlag en zou heel snel de relatie beëindigen. Dit gedrag wordt alleen maar erger.

Een partner die herhaaldelijk negatieve opmerkingen over jouw lichaam maakt, zou je niet in de buurt van een kind met een eetstoornis moeten willen hebben. Deze man heeft zelf geen kinderen, en heeft zo te lezen weinig trek in de problemen van een ander. Die is uit op een ongecompliceerde relatie met veel tijd voor zichzelf. Waar niks mis mee is, maar dan hebben jullie elkaar te weinig te bieden.

Daisy, naar wat voor reacties ben je eigenlijk op zoek? Want ik zie dat je exact hetzelfde topic op Viva hebt geopend met eigenlijk zo ongeveer gelijke reacties als hier. Deze man is het hem gewoon niet voor je. Er is een reden dat hij nog vrijgezel was.

Of ben je op zoek naar een bevestiging van je vraag? Wil je horen dat je vriend gelijk heeft en je idd te gevoelig reageert? ( spoiler: dat is niet zo en je bent gewoon beter af zonder hem hoor )

Ik las een veelzeggende reactie van Lilalinda op Viva in je topic. Deze man houdt niet van jou, en jij ook niet. 
Leer van jezelf houden en geef deze man een  enkele reis retour naar zijn rustige vrijgezellen leven.

lientje69 schreef op 02-06-2026 om 08:26:

[..]

Dit is net zo'n blijvertje als het weggewaaid dakraam van Elle. ( voor wie het zich nog kan herinneren van Viva)

Dat was toch het kanaal? Erin gooien en nog even zwaaien?

Wat maakt dat jij twijfelt bij deze man? Wat vind je zo lastig kiezen?
Iedereen kan het erover eens zijn, maar jij staat er voor.
Ben je bang dat hij boos wordt? Bang voor eenzaamheid? 

Ik denk dat die vraag nu het meest interessante is van het verhaal.

Auditor schreef op 02-06-2026 om 17:57:

[..]

Dat was toch het kanaal? Erin gooien en nog even zwaaien?

Ook ja ? Of was het weggewaaid dakraam van een ander? 

Geen idee..

lientje69 schreef op 02-06-2026 om 14:17:

Daisy, naar wat voor reacties ben je eigenlijk op zoek? Want ik zie dat je exact hetzelfde topic op Viva hebt geopend met eigenlijk zo ongeveer gelijke reacties als hier. Deze man is het hem gewoon niet voor je. Er is een reden dat hij nog vrijgezel was.

Of ben je op zoek naar een bevestiging van je vraag? Wil je horen dat je vriend gelijk heeft en je idd te gevoelig reageert? ( spoiler: dat is niet zo en je bent gewoon beter af zonder hem hoor )

Ik las een veelzeggende reactie van Lilalinda op Viva in je topic. Deze man houdt niet van jou, en jij ook niet.
Leer van jezelf houden en geef deze man een enkele reis retour naar zijn rustige vrijgezellen leven.

Helemaal eens, ik ben bang dat Daisy niet wil horen dat ze de relatie beter kan beëindigen. Ze wil, denk ik, eigenlijk het liefst horen wat ze verkeerd doet, alles om maar niet zonder 'relatie' te hoeven zijn.

jeetje Daisy, ik lees onzekerheid bij jou en een onsympathieke man. Misschien komt de onzekerheid wel door die onsympathiek man? Is het iets wat je herkent van jezelf? 
Ik moet toch eens wat meer op viva kijken. Ik vind de sfeer er niet altijd even prettig maar ik ga weer eens kijken. 

krulliebollie schreef op 02-06-2026 om 20:28:

jeetje Daisy, ik lees onzekerheid bij jou en een onsympathieke man. Misschien komt de onzekerheid wel door die onsympathiek man? Is het iets wat je herkent van jezelf?
Ik moet toch eens wat meer op viva kijken. Ik vind de sfeer er niet altijd even prettig maar ik ga weer eens kijken.

Ik lees af en toe de topics die ik interessant vind. Geen behoefte verder om me weer aan te melden.  Te veel gedoe.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.