Vakantie en reizen
buufie
26-08-2026 om 12:08
Mooiste vakantie ervaring
Ik ga binnenkort op vakantie. Tijden niet echt op vakantie geweest en nu ga ik voor het eerst alleen weg (wel in een groep, maar met vreemden) naar IJsland. Als ik alle foto's ed zie, dan worrdt dat een prachtige ervaring.
Wat is jou mooiste vakantie ervaring tot nu toe en waarom?
Bakblik
26-08-2026 om 21:37
De eerste vakantie na mijn operatie, nu bijna 4 jaar geleden. 5 Dagen de vouwwagen ergens in Nederland neergezet om te proberen of kamperen nog mogelijk zou zijn en het lukte. Ik kon zonder pijn en zonder 4 kussens liggen in het bed.
Inmiddels al meerdere keren 3 weken weggeweest, ook naar het buitenland.
buufie
26-08-2026 om 21:55
Bakblik schreef op 26-08-2026 om 21:40:
Mag ik je een pb sturen buufie? Morgen wordt dat.
ja hoor, dat mag
BlairW
26-08-2026 om 22:00
buufie schreef op 26-08-2026 om 21:15:
mooie verhalen! En het hoeft idd niet altijd ver weg te zijn.
1 van onze leukste vakanties was in Denemarken. We hebben ruim 3 weken best goed weer gehad (1 week zelfs 30+) en we hebben zoveel leuke dingen gedaan daar. Dochter heeft het toen ook alleen maar leuk gehad 😊 Volgend jaar willen ze eenzelfde soort reis maken door Zweden en een stukje Denemarken, dus ik hoop dat dat ook weer zo’n succes wordt 😁
Koettie
26-08-2026 om 22:31
Ik heb niet zoveel vakanties gehad. Eerst nooit geld voor en mn ex wilde nooit dus tja. Maar tot nu toe Kroatië met vriend twee jaar terug. Echt suf maar met de auto en had nooit bergen gezien in het echt
vond alles daaraan zo leuk, de roadtrip, verdwalen, samen de hort op. Niet heel concreet maar weet nu nog het gevoel.
Tango
26-08-2026 om 23:32
Jaaa ook Croatië. En dan met name de Plitvice meren. Maar ook Zadar vond ik echt een hele mooie stad.
Vroeger als kind heel erg genoten van de Franse kust in Bretagne. Bij het dorpje Penestin meen ik.
Poezenmeisje
27-08-2026 om 00:38
Het mooiste:
Corsica in het voorjaar.
Het leukste
Dolfijnen zoeken vinden in de oceaan bij de Canarische eilanden.
Het gezelligste:
Met mijn zoon (destijds 9 jaar) naar Parijs. Busreisje geboekt voor vervoer en hotel, verder ons eigen plan getrokken.
Hij leerde de metrokaart lezen en de route te bepalen om de plekken van zijn boek "De drie Muisketiers" van Geronimo Stilton te vinden. Rémy de rat (film Ratatouille) was helaas niet gevonden.
Met de Batobus langs de highlights, met de lift de Tour Montparnasse op (de rij bij de Eiffeltoren vond hij te lang), vlechtbrood bakken en een fietscrosstraining bij de Notre Dame. Met Hemelvaart was er blijkbaar veel te doen voor kinderen.
Mama mocht één middag winkelen in de Rue Mouffetard, hij bepaalde de rest van het programma.
Ontbijt in het hotel, ergens anders driegangen lunchen en om 19:00 uur weer in het hotel voor een broodje met wat supermarktsalade en daarna slapen.
BlairW
27-08-2026 om 08:25
Koettie schreef op 26-08-2026 om 22:31:
Ik heb niet zoveel vakanties gehad. Eerst nooit geld voor en mn ex wilde nooit dus tja. Maar tot nu toe Kroatië met vriend twee jaar terug. Echt suf maar met de auto en had nooit bergen gezien in het echt
vond alles daaraan zo leuk, de roadtrip, verdwalen, samen de hort op. Niet heel concreet maar weet nu nog het gevoel.
Ik was ook nog nooit echt in de bergen geweest. Met mijn ouders gingen we altijd naar Spanje. 2 Jaar geleden met de caravan naar Italië gegaan via de Brennerpas. Op de terugweg 2 nachten in Oostenrijk gestaan met het meest fantastische uitzicht vanuit de caravan. We keken zo uit over het dal met op de achtergrond de bergen, prachtig! 🥰 sindsdien staat Oostenrijk wel op mijn lijstje om nog eens te bezoeken.
MMcGonagall
27-08-2026 om 10:01
Wat leuk dat jullie je je eerste keer in de bergen ook nog kunnen herinneren! Ik was tot mijn 18e nooit verder geweest dan België, Duitsland (drielandenpunt) en een schoolreis naar Parijs. Mijn eerste zelfstandige vakantie ging ik met mijn toenmalige vriend naar Wenen per (nacht-) trein. Omdat we in een gedeelde couchette lagen, kon ik echt niet slapen. Vanaf zonsopgang reden we door de bergen en ik heb echt uren naar buiten zitten kijken. Nog nooit zoiets bijzonders gezien 
Mijn verre reizen heb ik allemaal pas gemaakt na mijn 40e dus ik denk dat tot die tijd die ervaring in de trein wel de mooiste was, ondanks zwemmen onder een waterval op Samos of de overweldigende uitzichten in Engeland en Schotland.
IJsland vorig jaar gedaan. Dat was vooral een memorabele reis omdat ik hem met mijn dochter deed en zij ons vlekkeloos door de bergen heeft gereden. Eén van de hoogtepunten was de walvisexcursie waar we zeven walvissen hebben gezien! En natuurlijk de papegaaiduikers.
Mooie ervaring verder weg was ontbijten bij zonsopgang bij Victoria Falls. Het was ons niet helemaal duidelijk voor wat voor excursie we ons hadden aangemeld, maar het was echt een fantastische ervaring.
Herfstappeltaart
27-08-2026 om 11:09
Koettie schreef op 26-08-2026 om 22:31:
Helemaal niet suf hoor.
Broadway
27-08-2026 om 12:00
Zet mij in de bergen met meertjes en ik word vanzelf helemaal zen.
maar mijn vakantie met de mooiste herinnering is van dit jaar mei.
toen we na klotejaar 2025 waarin we uiteindelijk in augustus even een paar dagen eruit gingen en per ongeluk een veel te zware wandeling gingen doen met ons overgewicht en gebrek aan conditie (22%stijging, voor 3km)
dit jaar in mei (beiden ongeveer 10kg lichter én veel meer conditie en geen klotejaar) zijn we bewust dezelfde wandeling opnieuw gaan doen en dat ging zóveel makkelijker. de trots die we toen voelden voel ik als ik het er zoals nu over heb en we kijken nog regelmatig naar de selfie-collage die we hebben omdat we toen een selfie hebben gemaakt toen we boven waren omdat het zo zwaar was (denk volledig uitgeput, bezweet en rood) en nu op dezelfde plek weer (beetje rood en stralend lachende gezichten van trots)
Groentetuin
27-08-2026 om 12:49
De eerste keer dat we gestopt waren met werken.
Geen tijdslimiet meer , weinig plannen, gewoon richting het zuiden en we zien wel wanneer we terugkomen.( We doen dit nu elk jaar maar de eerste keer was een gevoel van ongekende vrijheid) We bleven 3maanden weg
haarklover
27-08-2026 om 12:58
Poezenmeisje schreef op 27-08-2026 om 00:38:
Het mooiste:
Corsica in het voorjaar.
Het leukste
Dolfijnenzoekenvinden in de oceaan bij de Canarische eilanden.Het gezelligste:
Met mijn zoon (destijds 9 jaar) naar Parijs. Busreisje geboekt voor vervoer en hotel, verder ons eigen plan getrokken.
Hij leerde de metrokaart lezen en de route te bepalen om de plekken van zijn boek "De drie Muisketiers" van Geronimo Stilton te vinden. Rémy de rat (film Ratatouille) was helaas niet gevonden.
Met de Batobus langs de highlights, met de lift de Tour Montparnasse op (de rij bij de Eiffeltoren vond hij te lang), vlechtbrood bakken en een fietscrosstraining bij de Notre Dame. Met Hemelvaart was er blijkbaar veel te doen voor kinderen.
Mama mocht één middag winkelen in de Rue Mouffetard, hij bepaalde de rest van het programma.
Ontbijt in het hotel, ergens anders driegangen lunchen en om 19:00 uur weer in het hotel voor een broodje met wat supermarktsalade en daarna slapen.
Van de film Ratatouille kun je 2 scènes terugvinden:
De etalage van Julien Aurouze, met de rattenvallen (en dode ratten):
8 Rue des Halles, 75001 Paris, France
en het Canal St-Martin (het overdekte deel herkende ik uit de film. Maar dan moet je een boot-tocht boeken en ik weet niet of het verder interessant is).