Vakantie en reizen
buufie
26-08-2026 om 12:08
Mooiste vakantie ervaring
Ik ga binnenkort op vakantie. Tijden niet echt op vakantie geweest en nu ga ik voor het eerst alleen weg (wel in een groep, maar met vreemden) naar IJsland. Als ik alle foto's ed zie, dan worrdt dat een prachtige ervaring.
Wat is jou mooiste vakantie ervaring tot nu toe en waarom?
Beterlaat2021!
27-08-2026 om 17:12

Moosey
26-08-2026 om 20:34
Beterlaat2021! schreef op 26-08-2026 om 15:30:
Tot zo'n 30-40 jaar geleden (!) heerlijke paardrij-vakanties in Ierland en Schotland en Wales.
Ik hield altijd een dagboek bij tijdens die vakanties en het is nog
steeds leuk om dat door te lezen. Word ik helemaal vrolijk van!
Wat gaaf BeterLaat! Ik heb net bedacht dat ik dat echt een keer wil
gaan doen met een vriendin, al even zitten spieken en er zijn zoveel
mooie opties!
###############
@ Moosey :
Als je echt interesse hebt kan ik je deze twee adressen aanraden :
www.transwales.com
Dorestad
27-08-2026 om 17:37
buufie schreef op 27-08-2026 om 12:23:
Mooi Broadway!
Dat vind ik ook. En herkenbaar. In een herfstvakantie, toen onze zoon 9 of 10 was, liepen wij in Zuid Limburg. Bij Beutenaken een pittige klim omhoog. Ik woog ruim 100 kilo. Halverwege kon ik niet meer. Hijgen, hijgen, knalrood hoofd. Rusten. Bijkomen. Man en zoon hebben me verder geholpen door met elke stap te duwen. Ik voelde me zo ellendig. Daar kwam het besef dat ik op deze manier niet verder wilde met mijn dikke lijf en dat ik mijn eetstijl blijvend om moest gooien. Vervolgens heb ik er bijna 3 maanden over gedaan om die ander eetstijl door te voeren. Op 9 januari in 2009 of 2010 startte ik. In de zomer stond ik weer bij die heuvel. Ik liep voorop in een stevig tempo. Elke keer wanneer wij in Zuid Limburg zijn loop ik daar die weg omhoog.
Kaatje80
27-08-2026 om 17:55
De mooiste herinneringen liggen voor mij in de bergen: het Aostadal in Italië en Val d’Ordesa in de Spaanse Pyreneeën. Ruige, ongerepte natuur daar houd ik van.
Ted68
27-08-2026 om 18:07
Ik woon in de bergen; dus ik heb het iedere dag eigenlijk prachtig….
Maar man en ik zijn nu voor de x te keer in de toscana, en we vroegen ons vandaag af hoe we toch met 5 kleine kinderen ( middagslaap in het Strand tentje) en 3 honden dat allemaal denen, en dat 3 weken lang….
Nu zijn we 20 jaar en 2 honden verder, en hangen we hooguit 2 uur aan het Strand, hangen verder in de schaduw aan de Pool en hebben het net zo leuk als toen…
Mijn Favoriten zijn ieder jaar….ook de skiweken met de scholen waar ik altijd weer gevraagd Word om te koken…
Poezenmeisje
27-08-2026 om 19:39
Zoon is inmiddels 23, ik weet niet of Ratatouille nog aanspreekt.
Maar schattig is die film wel.
Zoon ging toen ineens allemaal eetcombinaties maken bij een AYCE restaurant. Dropjes met slushpuppie is in elk geval vies. 😄
Moosey
27-08-2026 om 22:28
26-08-2026 om 20:34
Beterlaat2021! schreef op 26-08-2026 om 15:@ Moosey :
Als je echt interesse hebt kan ik je deze twee adressen aanraden :
www.transwales.com
Dank je! Zeker echt interesse, ben nu aan het zoeken naar een weekend in het voorjaar om eens uit te proberen, het ultieme doel is een trektocht van een week in IJsland (maar in Engeland rijden lijkt me ook fantastisch) Ik ga deze opties ook bekijken.