Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
JtM
16-12-2025 om 12:43
Mijn collega heeft een hele grove fout gemaakt. Ze heeft totaal niet opgelet waardoor iets finaal verkeerd is uitgepakt. Aangezien we een duo-baan hebben (en zij dus niet op dinsdag werkt) komt dit vandaag op mijn bordje terecht. Het kan helaas niet wachten tot morgen. Zucht.
rooiekater
23-01-2026 om 16:27
Nieuwe teamleider
Waar halen ze die vandaan iedere keer. Deze heeft als grootste hobby thuis werken.
In de vacature stond dat de nieuwe teamleider duidelijk fysiek aanwezig dient te zijn.
Nu maar weer met het team na hogerhand stappen.
haarklover
04-02-2026 om 13:41
Ik was bij een werkgever vertrokken en heb mijn laptop ingeleverd.
Nu kan ik niet meer bij de web-site om HR-zaken te regelen.
HR heeft niet eens een e-mail adres! (wel voor intern gebruik).
Nu is er zo'n 40 euro te veel belasting ingehouden (want een deel van mijn salaris had belastingvrij moeten zijn op basis van een fiscale regeling).
Misschien kan ik het terugkrijgen als ik mijn belastingaangifte doe, waarschijnlijk zal de jaaropgave er zo'n 100 euro naast zitten.
haarklover
04-02-2026 om 13:42
(ik ben verder niet arm, jullie hoeven geen medelijden met mij te hebben).
Noglangnietjarig
04-02-2026 om 13:54
haarklover schreef op 04-02-2026 om 13:42:
(ik ben verder niet arm, jullie hoeven geen medelijden met mij te hebben).
Nee, maar geld weggooien hoeft ook weer niet.
Neweve
04-02-2026 om 20:37
Noglangnietjarig schreef op 04-02-2026 om 13:54:
[..]
Nee, maar geld weggooien hoeft ook weer niet.
Eens 40 euro is toch weer een keertje samen lunchen.
HR ergernis hier: ik frustreer me al een tijdje over de onduidelijk vage informatie pagina's (bijvoorbeeld over de mksa of cao wijzigingen). Ik mail ze regelmatig met vragen voor verduidelijking.
Nu ben ik vandaag gevraagd om mee te denken op een project voor "sneller beantwoorden mail hr". Blijken ze dus 250mails per dag te krijgen. In mijn organisatie werken 2500 mensen, dus iedere dag stuurt 10% een mail.... Toen ik voorstelde om de informatie aan de voorkant aan te pakken reageerde iedereen of dat een enorm stom idee is. Je zou toch zeggen: voorkomen is beter dan genezen.
Broadway
05-02-2026 om 08:02
Neweve schreef op 04-02-2026 om 20:37:
[..]
Eens 40 euro is toch weer een keertje samen lunchen.
HR ergernis hier: ik frustreer me al een tijdje over de onduidelijk vage informatie pagina's (bijvoorbeeld over de mksa of cao wijzigingen). Ik mail ze regelmatig met vragen voor verduidelijking.
Nu ben ik vandaag gevraagd om mee te denken op een project voor "sneller beantwoorden mail hr". Blijken ze dus 250mails per dag te krijgen. In mijn organisatie werken 2500 mensen, dus iedere dag stuurt 10% een mail.... Toen ik voorstelde om de informatie aan de voorkant aan te pakken reageerde iedereen of dat een enorm stom idee is. Je zou toch zeggen: voorkomen is beter dan genezen.
lijkt mij inderdaad stap 1. laat iemand met een AI-tool inventariseren waarover de vragen gingen afgelopen periode (half jaar bijvoorbeeld) en ga de grote gemene delers aan de voorkant aanpakken "veel gestelde vragen" of een intranet weet ik veel.
Evaluna
08-02-2026 om 14:27
Rooster gedoe op de werk app en een dominante, niet zo capabele collega. Irriteer me mateloos en moet van de week nog met haar werken ook.
Irriteer me aan haar, maar nog meer aan mezelf dat ik het niet gewoon los laat en van me vrije weekend geniet.
MMcGonagall
08-02-2026 om 15:31
Ik had al eens een topic gewijd aan mijn collega die confrontaties aangaat. Van de week een leuke mail, in reactie op mijn verzoek aan het team om een nieuw formulier te gebruiken. Deed hij een reply to all, met zijn primaire reactie op weer een nieuw formulier. Dat hij er niet blij mee was, heus wel zelf kon denken en beter zijn tijd aan zijn hobby kan besteden in plaats van dit soort achterlijk gedoe. Hmmm OK. Ik had me voorgenomen om mijn LG te bellen die ook in de cc stond, met het verzoek dit met hem te bespreken, maar mijn LG was me voor met een mail en benadrukte dat dit een genomen besluit was. Daar stuurde de collega weer een mail op met soortgelijke strekking als de eerste. Die is dus gewoon zijn eigen graf aan het graven, dus daar hoef ik me niet druk meer over te maken.
Poezie
08-02-2026 om 15:53
MMcGonagall schreef op 08-02-2026 om 15:31:
Ik had al eens een topic gewijd aan mijn collega die confrontaties aangaat. Van de week een leuke mail, in reactie op mijn verzoek aan het team om een nieuw formulier te gebruiken. Deed hij een reply to all, met zijn primaire reactie op weer een nieuw formulier. Dat hij er niet blij mee was, heus wel zelf kon denken en beter zijn tijd aan zijn hobby kan besteden in plaats van dit soort achterlijk gedoe. Hmmm OK. Ik had me voorgenomen om mijn LG te bellen die ook in de cc stond, met het verzoek dit met hem te bespreken, maar mijn LG was me voor met een mail en benadrukte dat dit een genomen besluit was. Daar stuurde de collega weer een mail op met soortgelijke strekking als de eerste. Die is dus gewoon zijn eigen graf aan het graven, dus daar hoef ik me niet druk meer over te maken.
Ik krijg ook regelmatig dergelijke mails. Daar reageer ik niet op omdat ik het onzin mails vind. Leidinggevenden die in de categorie staan kunnen dit soort replies meestal ook niet waarderen.