Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij aten een kommetje soep ( uit zak) en kipworstjes en pompoenblokjes met ras  al hanout uit de oven. Erbij cottage cheese komkommer met everything but the bagel kruiden.

Wij aten vandaag een kipschnitzel met broccoli en friet uit de airfryer 

Hier ook geen planning hoor. Ik weet meestal ook niet precies vantevoren wanneer ik wel of niet thuis eet. Wij krijgen elke week een tas met groenten van een lokale teler (als ik iets ga missen als we verhuisd zijn.. ) en verder zorgen we altijd voor goed voorraadbeheer in de droogwaren en meestal wat (duurzaam) vlees en vleesvervangers in de vriezer en (minder duurzame) visblikken in de voorraadla. Bij de supermarkt kopen we dan eigenlijk alleen nog kwark, bananen en broodbeleg. En dan bekijken we het per dag. Als de groenten toch niet toereikend blijken kan er altijd nog pasta met rode saus worden gemaakt. 
Vanavond at ik spaghetti bolo bij een heel dierbare kennis die ik al veel te lang niet had gesproken samen met zijn dochters die ineens twee keer zo groot waren als ik me herinnerde. Was heel gezellig en prima te eten. Morgen maar even zien hoe de avondspits zich ontwikkelt, misschien eet ik wel op werk. 

Ik heb vanavond nieuwjaarsborrel inclusief eten maar weet niet wat. De laatste 2 jaar hadden we een foodtruck en die van vorig jaar was erg goed.
Man maakt een curry met kip, tomaat en bonen en erbij noedels.

Een buurvrouw kwam gistermiddag zelfgemaakte erwtensoep brengen dus dat eet ik vanavond, heerlijk!!
Man lust geen erwtensoep dus voor hem maak ik wraps met gehakt-groenten vulling en geraspte kaas.

Wij eten vanavond Pompoenpasta recept: pasta met pompoensaus | Miljuschka en dat lijkt me heel lekker. Sowieso is de combinatie pompoen met salie onweerstaanbaar wat mij betreft.

Ik maak een ovenschotel met bleekselderij, tomaat, gehakt en aardappelen. Normaal zou ik er ook kaas op doen, ben benieuwd hoe erg we dat gaan missen.

Wij eten vanavond tomatengroentensoep met tosti. 

ik maak kip met pindasaus en een omelet met wokgroente daarbij. 

polenta met gorgonzola . En eem gulash. met kip en paprika

Wij eten wraps met gemarineerde kip, sla, rauwkost en voor de liefhebbers knoflooksaus en geraspte kaas.

afrodite05 schreef op 08-01-2026 om 08:46:

Ik maak een ovenschotel met bleekselderij, tomaat, gehakt en aardappelen. Normaal zou ik er ook kaas op doen, ben benieuwd hoe erg we dat gaan missen.

Het is een variant hierop geworden: de aardappeltjes heb ik in partjes met tijm en zout in de oven liggen. Het gehakt is samen met de bleekselderij, tomaat, ui en knoflook een groenteprutje geworden. Voor het geval zoon dit niet wil (vermoed ik), heb ik ook wat worteltjes gekookt. Daar hou ik zelf dan weer niet van. Rauwe wortels vind ik prima (over 2 mnd weer), maar gekookt vind ik ze altijd zo... weeïg. Man zal zoon wel helpen met de worteltjes, hij eet ze wel maar krijgt ze dus bijna nooit 

Het werd gisteren pasta met rode saus (straks weer, het restant) ipv  spaghetti aglio olio, want echtgenoot had last van zijn maag. Ik hoop dat dat gauw over is, voor hem in de eerste plaats natuurlijk, maar zondag zijn we uitgenodigd voor de lunch bij onze vrienden. En die gaan raclette serveren. Nog nooit gehad, dus ik ben erg benieuwd, als groot kaasliefhebber. Alleen hopen dat dat bij hem goed valt.

yette

yette

08-01-2026 om 19:27 Topicstarter

Gisteren risotto met ratatouille en gehaktballetjes. 
Vandaag de falafel kliek voor De Vader en shoarma voor de rest. 

Het was pizza. Redelijk, niet mijn favoriet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.