Eten
Smulkruimel
15-02-2026 om 13:44
Voor mij zuurkool met een gemarineerde speklap en voor man macaroni, allebei uit de vriezer. De vriezer zit erg vol met maaltijden dus deze week eten we vooral uit de vriezer.
anijsblokje
15-02-2026 om 18:18
Hier helaas geen kaasfondue, maar in oa ketjap en sambal gemarineerde tofu, met zilvervliesrijst en gestoomde spruitjes.
GeorgieBrown
15-02-2026 om 22:32
Donderdag witlof risotto, vrijdag een soort mexicaansige rijsthap met tomaat, paprika & komijn, met guac erbij, gisteren minestrone soep van/bij mijn moeder met brood erbij. Vandaag een soort spinazie bake met feta, dille en walnoten.
GeorgieBrown
15-02-2026 om 22:46

Mijn favoriete groente. Als ik Iets meer zendingsdrang had zou ik campagne voeren en/of een petitie starten.
afrodite05
16-02-2026 om 07:13
Hier ook geen kaasfondue. Zelfs al zou ik het weer kunnen eten: man houdt er niet van. Ik denk dat ik het pas weer kan proberen als de baby minstens 3 jaar is, als de kinderen het dan allebei ook lekker vinden, is het 3 tegen 1 en dan maak ik meer kans
Tot die tijd moet ik maar in restaurants aan m'n trekken komen.
Vanavond eten we boerenkoolstamppot. Voor man en mij met stoofvlees, voor zoon met knakworstjes.
Teigera
16-02-2026 om 12:00
Lief en ik eten vanavond eieren in blado-boemboe-sausgebeuren, maar dat is voor de frutjes te pittig. Zij krijgen kip in ketjapsaus denk ik (ik moet zelf werken, laat lief wat leuks freestylen). Voor iedereen is er rijst en sajoer boontjes bij.
@GB: goed T-shirt! Ik hou er ook van. Helaas ben ik de enige hier thuis.
Moosey
16-02-2026 om 13:06
Oh, pijnlijk. Ik ben blij dat lief ook zo van lof houdt. Want inderdaad, hier ook behoorlijk favoriet.
Gister moesten we allebei rond etenstijd in de grote stad zijn en namen we de gelegenheid te baat om bij een goeie pizzaria te eten. Lief had iets met pittige worst en ik met spinazie, eekhoorntjesbrood en Pecorino. Heel lekker. En echt heel lekkere wijn erbij.
Vanavond koken en eten we bij bejaarde vriendin. Iets roerbakkigs met paprika, Chinese kool, kip en cashewnoten. En rijst.
anijsblokje
16-02-2026 om 14:04
GeorgieBrown schreef op 15-02-2026 om 22:46:
Mijn favoriete groente. Als ik Iets meer zendingsdrang had zou ik campagne voeren en/of een petitie starten.
Je voert nu al campagne toch, zij het op kleine schaal
. En het werkt, want jullie hoeven niet te raden wat ik vanavond eet
.
GeorgieBrown
16-02-2026 om 20:25
anijsblokje schreef op 16-02-2026 om 14:04:
[..]
Je voert nu al campagne toch, zij het op kleine schaal
. En het werkt, want jullie hoeven niet te raden wat ik vanavond eet
.
haha! Eet smakelijk.
Dolfje
17-02-2026 om 07:42
Krieltjes, spinazie kaas rondo en groente moet ik nog even bekijken of ik nog spinazie heb of anders dadelijk eerst even gaan halen.
MijnNaamIsHaas73
17-02-2026 om 08:07
zondag aten wij bij familie, er werd pizza besteld. Was erg lekker, bodem alleen iets te zwaar wat mij betreft
Gisteren boerenkoolstamppot met een worstje en jus.
Vanavond staan "zelfmaakwraps" op de planning. Wel jammer dat een jongste uit logeren is, dit is een lievelingskostje van beiden.
Zijn er hier nog Amsterdam-kenners? Wij gaan binnenkort een tripje naar Amsterdam maken en de kinderen willen graag sushi eten, iemand tips?