Eten
MijnNaamIsHaas73
25-02-2026 om 08:40
Heel veel succes en geluk vandaag Afro. Bijzonder dat je al weet dat je vandaag je 2e kindje gaat ontmoeten! Ik duim met je mee dat je vanavond lekker van je eten kan genieten. Ook alvast een fijne kraamtijd gewenst!
Leuk je weer te lezen Yette!
Ik.moet nog boodschappen doen voor het eten van vanavond (en morgen). Ik denk dat het een soort enchiladas wordt vanavond. En morgen soep met tosti.
irmaladouce
25-02-2026 om 08:43
Hé yette ! Ik bedacht gisteren nog dat we je al een tijdje niet gelezen hebben... alles OK?
Mooie dag gewenst, Afro !
Ik zet vandaag de linguine met pittige tomatensaus, scampis en peterselie maar weer ns op tafel. Want snel, simpel en smakelijk.
Ted68
25-02-2026 om 09:35
Hier bijna hetzelfde: Garnelen met witte wijn/tomatensaus en rucola! Spaghetti erbij….
Afro: veel succes vandaag….
Het recept voor falafel: Ik maak altijd veel meer….maar dit zou voor 4 personen zijn (is bij ons met 4 te weinig)
600 ml Water
200g gedroogde Kikkererwten
15 g Koriander
15 g gladde Petersilie
20 g Mehl
1 rode ui
1 Sellerie Stengel
1 rode peper
1 rode Paprika
1 tl korianderpoeder
1 tl komijn
1.5 tl zout
1 tl backpoeder
Zonnebloemolie
De kikkererwten in Water laten weken. Ca.12 uur. Wassen en goed laten uitdrogen. Pureren in de keukenmachine.
In een Schaal doen.
Alle kruiden en groente in stummen snijden en ook in de keukenmachine doen. Beide Massen met bakpoeder en Meer door elkaar Mengen en 3 uur koel zetteln.
Oven op 200 graden voorverwarmen. Bakplaat Met Papier bedecken, en met de ijslepel Ballettes maken. 15 Minuten in de oven. Met een beetje zonnebloem olie bestrijken, en nog eens 15 Minuten in de oven.
Teigera
25-02-2026 om 10:07
Lekker Ted! Wij eten vanavond pitabroodjes falafel, geheel ongeinfluenced - frut I kookt vanavond en die koos hier een paar dagen geleden al voor. Het is wel k&k falafel
we moeten het haar ook niet te moeilijk maken. Erbij avocado, komkommer, veldsla, tomaten, en ze gaat een knoflooksaus maken samen met haar vader - belangrijke vaardigheid leek me.