Eten
Teigera
13-06-2026 om 08:54
Gefeliciteerd Toetie met je goede uitslag. Het bleef hier gisteravond droog, ik hoop bij jou ook!
Heb de kinderen vanochtend verwend met american pancakes met verse aardbeien, dat ging er wel in. Omdat lief donderdag te veel nasi maakte, ga ik er wat bijgerechten bij maken vanavond en hebben we een kleine rijsttafel: kip besengeh en ei in ketjapsaus.
MijnNaamIsHaas73
13-06-2026 om 09:03
Van harte gefeliciteerd Tootie en Dolje!
Veel plezier met je feestje Tootie, klinkt heerlijk allemaal. Dolfje veel plezier op vakantie
Moos, wat een fantastisch nieuws van jullie huis en vreselijk nieuws over jullie nichtje. Heel veel sterkte!
Hier was afgelopen week avondvierdaagse dus wij aten niet veel bijzonders, gisteren soep met een broodje kroket, wraps, nasi.
Vanavond ga ik met een vriendin uit eten. Zo even spieken op de kaart. Man maakt vermoedelijk pannenkoeken
Dolfje
13-06-2026 om 09:26
Gefeliciteerd Toetie! Duimt voor droog weer.
Wij hadden gisteren nachos en Texas chili brisket met rijst. De smaak was goed maar bij mij zat er bij de brisket best wat van die vetflubbers aan het vlees. Ik snap dat dat smaak afgeeft maar dit was ff te.
Daarna chocolademouss met ijs toe en toen zijn we nog maar ff een uurtje over strand en duin gaan wandelen want het was ineens schitterend weer en zacht.
Nu staat er een best wel frisse stevige wind.
Straks weer op pad met de elektrische fiets.
afrodite05
13-06-2026 om 11:27
Gefeliciteerd Toetie!
Ik had man gisteren de opties laten zien en hij had iets gekozen, maar ik weet niet meer wat
iets met een slapeloze nacht, niet eens vanwege de baby. Maar nu dus bijzonder moe. Straks even vragen wat hij had gekozen, hopelijk iets makkelijks. En misschien ga ik straks met oudste nog croissantjes met knakworstjes erin maken. Die zit een beetje in de knoop met zichzelf, dus hij moet wat extra aandacht en knuffeltijd hebben.
afrodite05
13-06-2026 om 12:16
Het worden aardappelbolletjes met broccoli. Zoon en ik nemen er zalm bij (in aluminiumfolie in de oven), man krijgt een del.
Dewi-Sri2
13-06-2026 om 16:58
Dolf en Toetie, van harte gefeliciteerd, maak er wat leuks van!
Het is hier de komende tijd smoorheet, dus de ayam pedis moet maar even opschuiven. Ja, ik weet wel dat je met zulk heet weer (hier nu bijna 33 graden) juist pedis moet eten, maar ik heb meer zin in die salade met fèta die ik gisteren niet gemaakt heb. Maar goed, daar gaan 'olives pimentées' in die heel on-Frans echt heel pittig zijn. Erbij een k&k brochette, een spies dus met iets India-achtigs.
Morgen wil ik uitgebreid lunchen, gewoon hier thuis, dus dat worden garnalen, langoustines en coquilles st. Jacques. Ik heb de vriezer al volgegooid met ijsblokjes om de zaak op te serveren. En natuurlijk (natúúrlijk!!) komt er wel weer ergens een Aziatisch tintje aan.
En van de week maar ik ook een keer de ongefrituurde springrolls.
Dolfje
14-06-2026 om 06:47
Wij aten dus in het Italiaanse restaurant. Deelden de salade caprese en carpaccio. Als hoofdgerecht deelden we een pizza met ham en spek en champignons ( zout!) daarna deelden we tartufo ( chocolade ijstaartje) erg lekker en ik ben blij dat we het deelden ipv elk een pizza. Daarna nog ff gewandeld.
Straks broodjes halen en weer naar huis. Weet nog niet wat we vanavond eten.
Water en groente na deze dagen 
Teigera
14-06-2026 om 09:28
Indiaas wordt het vanavond: ik maak saag paneer, tikka massala, raïta en paratha. Nou ja de paratha komt uit de diepvries en de tikka massala-saus is een curry-in-zak. Ik maak wel voor het eerst saag paneer, een van m'n lievelingsgerechten bij Indiaas eten, dus ik ben benieuwd.
ToetieToover
14-06-2026 om 10:10
Bedankt allemaal! Het was erg geslaagd. Vandaag gaan we de hort op, en mijn vorige oplossing onderweg-meeneem-eten vond ik smakelijk en makkelijk: kleine salade met quinoa van ah en een blikje tonijn. Op herhaling, dus. Thuisgekomen eten we een ovenschotel die al klaarstaat in de koelkast: laagjes van aardappelplakjes, aubergine, courgette en tomaat met ertussen een saus van kipgehakt en pompoen met veel kruiderij. Bovenop bechamel/kaaslaagje.
afrodite05
14-06-2026 om 11:08
Ik zag in de Allerhande een recept voor teriyaki kipgehaktballetjes. Officieel is het een borrelhap (voor vanavond, toch? Ik volg het voetbal niet), maar met rijst en erwtjes lijkt het me een prima maaltijd. Ik heb de balletjes nu in de oven staan. Volgens het recept moesten het 20 balletjes worden, maar ik heb er 64 van gemaakt. Als het er 20 worden, zijn het gigantische dingen... in elk geval gaat er straks een deel in de diepvries.
Koreveen
14-06-2026 om 12:19
Ik zwier ook weer langs. Drukke weken gehad met beurs, daarna helaas ziek maar op tijd weer beter voor weekje weg op Texel. Ik wisselde af met Dolf. Altijd fijn op dat eiland.
Moos, fijn dat jullie een huis hebben gekocht. Maar dat jij moet gaan ontspullen in de keuken zal wel lastig worden.
We aten gisteren in een van onze favoriete restaurants. Was een 6 gangen streetfood menu. Heel verrassend en grappig met bv broodje bal. Dat was een brioche brood met lamsgehaktbal gevuld met taleggio kaas.
We kregen ook een frikandel speciaal. Was gemaakt van kikkererwten en dan in de vorm van een frikadel. Echt ongelofelijk smaakvol.
Hoofd was pizza hawaii. Pizza punt met inderdaad ananas maar ook pulled pork, rivierkreeftjes, tuinbonen en pikante bbq saus. De combi klinkt verschrikkelijk maar het smaakte echt helemaal top.
De chef-kok had veel lol gehad met het bedenken.
Vanavond slingert lief de kamado aan en gaat hij kip aan het spit maken. Twee dagen geleden is de kip al gepekeld en hij ligt nu te drogen voor een extra knapperig velletje. We eten er gebakken kriel en salade bij
MijnNaamIsHaas73
14-06-2026 om 12:20
Gisteren at ik steak tartare en salade nicoise. Vanavond maak ik melanzane a la parmigianna met brood om in de saus te soppen
Dolfje
15-06-2026 om 08:55
Ik had niks in huis waar ik gisteravond zin in had dus het werd Chinees.
Vanaf vandaag gaat de rem er weer op en gaan we weer op de gezonde toer.
Denk dat ik vanavond een flinke groente omelet ga maken.
Moet voor morgen en overmorgen ook meteen wat verzinnen want beide dagen pas 18:00 uur thuis en dan niet heel veel energie om eten te maken.
Teigera
15-06-2026 om 09:23
AGV-tje wordt het vanavond: vega schnitzel, aardappeltjes en groente (die lief nog gaat bedenken vandaag).