Eten
anijsblokje
22-06-2026 om 16:16
Hier volkoren pizza napoletana, met een salade van little gem en paprika erbij.
afrodite05
22-06-2026 om 16:36
Wauw, ik ben wel een beetje jaloers op iedereen die minder eetlust heeft met dit weer... Hier gewoon reguliere trek, helaas...
Dewi-Sri2
22-06-2026 om 18:00
Hier ook springrolls, Toetie. Ik troost me dan maar met de gedachte dat er tenminste frisse, rauwe groenten in zitten. Maar ik zou het ook makkelijk kunnen doen op waterijsjes (wat ik voor de lunch dan ook gedaan heb 😁).
Echtgenoot had gisteren ineens zin in pittige erwtensoep 😋. Ik heb een paar lepeltjes meegedaan, en het was niet onaangenaam, maar ik was blij dat ik daarna aan de yoghurt kon.
MijnNaamIsHaas73
22-06-2026 om 18:26
Hier nu ook nog niet echt minder eetlust. Later in de week als het 35 graden is dan wordt het bij mij ook wel ietsje minder
MijnNaamIsHaas73
22-06-2026 om 18:28
wij eten vandaag restjes/bij elkaar geraapte hapjes. Friet en andere aardappelproducten uit de airfryer. Een rest k&k sperziebonen in spek (nog over van kerst). Wat kipfilet en wat salade
Koreveen
22-06-2026 om 19:14
Erwtensoep
Moet daar echt niet aan denken.
Ik heb ook niet veel gegeten op Pinkpop maar werd wel snel flauw met die hitte dus lief dwong mij regelmatig om toch wat te eten en dat werkte wel.
Festival was leuk, acts waren top en afgesproken met leuke vrienden maar die hitte…. 🥵Ben daar echt niet voor gemaakt.
Vanmiddag weer thuis gekomen en k&k quiches van de AH in de oven gemikt.
Dolfje
23-06-2026 om 07:38
Vandaag kookt de airfryer en magnetron :gehaktballen, aardappelpuree en spinazie.
irmaladouce
23-06-2026 om 07:59
Ik laat me vandaag inspireren door de babi ketjap die hier onlangs voorbij kwam (Moosey ?). Er ligt nog émincé de porc die opmoet. Daarbij een zoetzure komkommersla met een gesnipperd sjalotje en wat geraspte wortel.
Gisteren werd het heterocliete hap-snap : een blikje goede sardientjes in olijfolie, zelfgemaakte eiersalade en een K&K apéro platter bestaande uit gevulde peppadews, olijfjes/feta en een soort roomkaas met daslook. Turksachtig brood erbij dat man even op de gril gooide. Ik vond het wel best.
ToetieToover
23-06-2026 om 08:00
Ik probeer uiteraard wel gezond te blijven eten, want ik heb het nodig. Mijn kcal drinken gaat makkelijker. Ik ga deze ochtend boodschappen doen voor de komende hete dagen:
veel salades. Manlief wil nog steeds midden in de nacht worstjes grillen, dus die staan op de lijst.
Voor vandaag haal ik een kleine salade van ah en mik er een blik tonijn in. Manlief verzorgt het diner: pannenkoeken🤐 (ik duik in een beker koele yoghurt denk ik) en later dus worstjes. Ik ga de siësta invoeren vanaf morgen. Al krijg ik daar doorgaans nóg minder eetlust van. Maar dat kan ik dan ‘s nachts compenseren als het afkoelt. Even het water op met de boot zodra de zon ondergaat, is ook fijn. En dan barbecueën.
Ik merk toch dat ik ouder wordt, ‘vroeger’ had ik minder last van de warmte.
Teigera
23-06-2026 om 09:03
Het omgaan met de warmte valt mij nog alles mee. Vorig jaar op vakantie in de Vogezen heb ik het erg warm gehad en veel last gehad, kreeg mezelf niet meer 'afgekoeld', was bang dat het mogelijk met de naderende overgang te maken zou hebben maar tot nu toe gaat het dit jaar weer prima. Dus die gedachten duwen we nog even lekker weg, ben nog heus 'jong' en fris
. Gelukkig kunnen lief en de frutjes ook goed tegen de warmte. Veel zwemmen en verder rustig aan, dan komen we er wel.
Vanavond wordt het kip yakitori met rijst en geroerbakte "Japanse" groenten.
Dewi-Sri2
23-06-2026 om 11:15
Mijn eetlust verdwijnt nu helemaal in het niets. De springrolls mislukten spectaculair, dus na een kwartier prutsen met die rijstvellen heb ik van de inhoud maar een salade gemaakt.
Eigenlijk zou ik de meeste zin hebben in ayam pedis (daar is-ie weer), en dan deze morgen vast opgezet, maar ook dat gaat 'm niet worden. Ten eerste is het hier nu al 35 graden, en ten tweede zijn ze bezig om een groot stuk uit de gevel te zagen. Dat geeft weer een hele nieuwe dimensie aan de uitspraak: horen en zien vergaat je. En dan te bedenken dat we vanmiddag naar de 40 graden gaan... 
Ted68
23-06-2026 om 13:35
Aal vanavond een grote pan babi pangang, we gaan volgende week een weekje weg, en de thuisblijvers vinden dan nog iets in de vriezer….