Financiën en recht
Isje
18-01-2026 om 14:45
Team komt niet uit de zomervakantie
Hoi allemaal,
Ooit heb ik een sociale opleiding gedaan en heb er niks mee gedaan tot ik dit jaar vast liep op mijn huidige werk en heb inmiddels een baan in de zorg gevonden wat passend is bij mij. Daarnaast zit ik in de luxe positie dat ik mag werken omdat ik het leuk vind en ik vind het belangrijk om wat te doen voor mijzelf. Kortom het werken is niet noodzakelijk
Dit jaar maak ik voor het eerst de vakantie aanvraag mee. De vakantie's moesten voor november doorgegeven worden en deze zijn afgewezen door de manager.
Sinds die tijd loopt het vast en lijkt er geen oplossing te komen voor de vakantie's. Meerdere keren heb ik hierover met mij. Manager gesproken en hij blijft mij terug verwijzen naar het team. Ook heb ik dit meerdere keren binnen het team bespreekbaar proberen te maken. Het lijkt erop dat er geen oplossing is en er willen te veel mensen vrij in de zomervakantie. (Inmiddels is er geopperd iedereen twee weken)
Zelf heb ik bij de aanvraag aangegeven dat ik drie weken vrij wil omdat wij (zoals wij ieder jaar doen) een verre reis willen maken. De kinderen zijn pubers en dit is het moment om te reizen met ze en ze zullen geen jaren meer mee op vakantie gaan.
daarnaast hoef ik in andere vakantie's geen vrij te hebben en ben bereid om alle komende feestdagen te werken. Kortom werk hoe leuk ook is vervangbaar, de tijd met de kinderen en de reizen die wij met elkaar maken niet.
Kortom ik wij willen inmiddels gaan boeken en zie de tickets alleen maar duurder worden, binnen het team lijken de vakantie's niet rond te komen. Ik wil het netjes oplossen, maar zie alleen niet hoe
Greyli
27-01-2026 om 22:34
TO heeel veel plezier met jullie toffe reis, geniet ervan!
Tijd voor een slotje denk ik zomaar, aangezien heel veel mensen helaas de vreugde niet kunnen delen en je keuze totaal onverantwoord vinden.
Isje
28-01-2026 om 12:20
Euphoria schreef op 26-01-2026 om 17:39:
[..]
Het betreft hier geen vakantie voor het welzijn van de kinderen.
Het betreft hier een vakantie van ouders die zich een bepaald soort reis ten doel hebben gesteld en waar de rest van ondergeschikt belang is. Alles moet wijken voor die vakantie die perse 3 weken dient te duren.
Wow.. wat een bijzondere reactie!
Ik leer mijn kinderen hele belangrijke lessen, dat jij daar anders over denkt mag duidelijk zijn!
Je eigen behoeften en eigen wensen op nummer 1 zetten ipv jezelf weg te cijferen voor een ander.
Keuzes maken
Gaan waar je voor wil gaan, je weet immers nooit of er een morgen is
Flexibel zijn
Omdenken
Ploef
28-01-2026 om 12:26
Isje schreef op 28-01-2026 om 12:20:
[..]
Ik leer mijn kinderen hele belangrijke lessen, dat jij daar anders over denkt mag duidelijk zijn!
Je eigen behoeften en eigen wensen op nummer 1 zetten ipv jezelf weg te cijferen voor een ander.
Keuzes maken
Flexibel zijn
Omdenken
Ikkeikkeikke noemen we dat ook wel
Isje
28-01-2026 om 12:34
Ploef schreef op 28-01-2026 om 12:26:
[..]
Ikkeikkeikke noemen we dat ook wel
Ik weet niet in wat voor sprookjeswereld jij leeft, een ander doet het niet voor jou.
Euphoria
28-01-2026 om 13:04
Isje schreef op 28-01-2026 om 12:20:
[..]
Keuzes maken
Flexibel zijn
Omdenken
Wij zijn het inderdaad niet met elkaar eens. Daar laat ik het bij.
Groentetuin
28-01-2026 om 14:19
Je eigen behoeftes op 1zetten ipv je weg te cijferen voor een ander is niet iets wat ik mijn kinderen zou willen leren, zorgen voor elkaar wel.
Loeki72
28-01-2026 om 15:41
Groentetuin schreef op 28-01-2026 om 14:19:
Je eigen behoeftes op 1zetten ipv je weg te cijferen voor een ander is niet iets wat ik mijn kinderen zou willen leren, zorgen voor elkaar wel.
In de zorg is het wel belangrijk om je eigen behoeftes wel op 1 te zetten. In de praktijk zorgt een ander echt niet voor je. Je bent de enige die dat wel kan doen. En dat betekent echt niet dat je niets voor een ander doet.
Miekje6
28-01-2026 om 15:43
Loeki72 schreef op 28-01-2026 om 15:41:
[..]
In de zorg is het wel belangrijk om je eigen behoeftes wel op 1 te zetten. In de praktijk zorgt een ander echt niet voor je. Je bent de enige die dat wel kan doen. En dat betekent echt niet dat je niets voor een ander doet.
Eens, en daarnaast vind ik het compromis om alle feestdagen te willen werken ook een behoorlijk compromis.
Roos57
28-01-2026 om 16:16
Loeki72 schreef op 28-01-2026 om 15:41:
[..]
Eerst goed voor jezelf zorgen dan voor een ander .
Eerst zelf zuurstof opzetten dan pas bij je kinderen. ✈️
Isje
28-01-2026 om 17:56
Ik wil graag een toevoeging plaatsen binnen dit topic. Ik ben het gaan schrijven omdat ik een "probleem" had wat ik graag netjes op wou lossen.
Hetgeen wat er hier geschreven is en wat ik naar mijn hoofd heb gekregen heeft mij verdrietig gemaakt en aan mijzelf doen twijfelen. Ben ik zo'n egoïstisch persoon omdat ik net zoals veel mensen in Nederland drie weken vakantie wil met mijn gezin en wij met elkaar een passie hebben voor reizen?
Hoe langer ik erover nadenk, het is te absurd voor woorden. Ik neem geen vrij in de voorjaars / mei vakantie, werk de komende feestdagen door en heb de vakantie een week naar voren geschoven omdat de kinderen een week eerder lesvrij zijn dan ben ik egoïstisch
Vervolgens schuif ik nog een keer en beginnen de kinderen een week later op school en ook nu ben ik egoïstisch en zet ik het belang van mijn kinderen niet voorop.
Kortom welke keuze je ook maakt, voor een ander doe je het nooit goed, dit ook helemaal niet nodig. Zolang je, je eigen keuzes voor jezelf kunt verantwoorden is het goed.
Zeespiegel
28-01-2026 om 19:15
Isje schreef op 28-01-2026 om 17:56:
Ik wil graag een toevoeging plaatsen binnen dit topic. Ik ben het gaan schrijven omdat ik een "probleem" had wat ik graag netjes op wou lossen.
Hetgeen wat er hier geschreven is en wat ik naar mijn hoofd heb gekregen heeft mij verdrietig gemaakt en aan mijzelf doen twijfelen. Ben ik zo'n egoïstisch persoon omdat ik net zoals veel mensen in Nederland drie weken vakantie wil met mijn gezin en wij met elkaar een passie hebben voor reizen?
Hoe langer ik erover nadenk, het is te absurd voor woorden. Ik neem geen vrij in de voorjaars / mei vakantie, werk de komende feestdagen door en heb de vakantie een week naar voren geschoven omdat de kinderen een week eerder lesvrij zijn dan ben ik egoïstisch
Vervolgens schuif ik nog een keer en beginnen de kinderen een week later op school en ook nu ben ik egoïstisch en zet ik het belang van mijn kinderen niet voorop.
Kortom welke keuze je ook maakt, voor een ander doe je het nooit goed, dit ook helemaal niet nodig. Zolang je, je eigen keuzes voor jezelf kunt verantwoorden is het goed.
Nee je bent niet egoïstisch. Sommige hier vinden het helaas leuk anderen helemaal de grond in te stampen.
Ik ben gebonden aan de bouwvak, daar baal ik ook weleens van. Zo hebben we allemaal wel wat.
Je opende om topic voor advies over de situatie. Je hebt op behoorlijk nare reacties van anderen heel netjes gereageerd. Respect.
Euphoria
28-01-2026 om 19:31
Isje schreef op 28-01-2026 om 17:56:
Je vroeg om visies. Mensen hebben meegedacht. Dat andermans gedachten niet altijd overeenkomen met jouw gedachten dat is normaal.
Ook ik heb gereageerd vanuit de overtuiging het juist vanuit het perspectief van mijn kind te bekijken en te beredeneren. Dat schreef ik er ook bij. In geval van mijn kind zou een eerste schoolweek missen daadwerkelijk niet wenselijk zijn. Zelfs zorgelijk.
Jij schreef zelf notabene dat het missen van lessen voor jouw kind niet aan te bevelen is. En vervolgens mist kind een week. Dus je kunt dan nu achteraf klagen, maar dat strookt niet in mijn optiek.
Overigens is er commentaar niet op jou als persoon, maar op een keuze of een handeling. Denk ik.
Neweve
29-01-2026 om 10:09
Roos57 schreef op 28-01-2026 om 16:16:
[..]
Eerst goed voor jezelf zorgen dan voor een ander .
Eerst zelf zuurstof opzetten dan pas bij je kinderen. ✈️
Je was me voor.