Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Team komt niet uit de zomervakantie

TO heeel veel plezier met jullie toffe reis, geniet ervan! 

Tijd voor een slotje denk ik zomaar, aangezien heel veel mensen helaas de vreugde niet kunnen delen en je keuze totaal onverantwoord vinden.

Fijn dat het geregeld is! 

Isje

Isje

28-01-2026 om 12:20 Topicstarter

Euphoria schreef op 26-01-2026 om 17:39:

[..]

Het betreft hier geen vakantie voor het welzijn van de kinderen.

Het betreft hier een vakantie van ouders die zich een bepaald soort reis ten doel hebben gesteld en waar de rest van ondergeschikt belang is. Alles moet wijken voor die vakantie die perse 3 weken dient te duren.

Wow.. wat een bijzondere reactie! 

Ik leer mijn kinderen hele belangrijke lessen, dat jij daar anders over denkt mag duidelijk zijn!

Je eigen behoeften en eigen wensen op nummer 1 zetten ipv jezelf weg te cijferen voor een ander. 

Keuzes maken

Gaan waar je voor wil gaan, je weet immers nooit of er een morgen is

Flexibel zijn

Omdenken 

Isje schreef op 28-01-2026 om 12:20:

[..]

Ik leer mijn kinderen hele belangrijke lessen, dat jij daar anders over denkt mag duidelijk zijn!

Je eigen behoeften en eigen wensen op nummer 1 zetten ipv jezelf weg te cijferen voor een ander.

Keuzes maken

Flexibel zijn

Omdenken

Ikkeikkeikke noemen we dat ook wel

Isje

Isje

28-01-2026 om 12:34 Topicstarter

Ploef schreef op 28-01-2026 om 12:26:

[..]

Ikkeikkeikke noemen we dat ook wel

Ik weet niet in wat voor sprookjeswereld jij leeft, een ander doet het niet voor jou. 

Isje schreef op 28-01-2026 om 12:20:

[..]

Keuzes maken

Flexibel zijn

Omdenken

Wij zijn het inderdaad niet met elkaar eens. Daar laat ik het bij.

Je eigen behoeftes op 1zetten ipv je weg te cijferen voor een ander is niet iets wat ik mijn kinderen zou willen leren, zorgen voor elkaar wel.

Groentetuin schreef op 28-01-2026 om 14:19:

Je eigen behoeftes op 1zetten ipv je weg te cijferen voor een ander is niet iets wat ik mijn kinderen zou willen leren, zorgen voor elkaar wel.

In de zorg is het wel belangrijk om je eigen behoeftes wel op 1 te zetten. In de praktijk  zorgt een ander echt niet voor je. Je bent de enige die dat wel kan doen. En dat betekent echt niet dat je niets voor een ander doet. 

Loeki72 schreef op 28-01-2026 om 15:41:

[..]

In de zorg is het wel belangrijk om je eigen behoeftes wel op 1 te zetten. In de praktijk zorgt een ander echt niet voor je. Je bent de enige die dat wel kan doen. En dat betekent echt niet dat je niets voor een ander doet.

Eens, en daarnaast vind ik het compromis om alle feestdagen te willen werken ook een behoorlijk compromis. 

Loeki72 schreef op 28-01-2026 om 15:41:

[..]

In de zorg is het wel belangrijk om je eigen behoeftes wel op 1 te zetten. In de praktijk zorgt een ander echt niet voor je. Je bent de enige die dat wel kan doen. En dat betekent echt niet dat je niets voor een ander doet.

Eerst goed voor jezelf zorgen dan voor een ander .

Eerst zelf zuurstof opzetten dan pas bij je kinderen.  ✈️ 

Maar wel een interessant topic !

Isje

Isje

28-01-2026 om 17:56 Topicstarter

Ik wil graag een toevoeging plaatsen binnen dit topic. Ik ben het gaan schrijven omdat ik een "probleem" had wat ik graag netjes op wou lossen.
Hetgeen wat er hier geschreven is en wat ik naar mijn hoofd heb gekregen heeft mij verdrietig gemaakt en aan mijzelf doen twijfelen. Ben ik zo'n egoïstisch persoon omdat ik net zoals veel mensen in Nederland drie weken vakantie wil met mijn gezin en wij met elkaar een passie hebben voor reizen?

Hoe langer ik erover nadenk, het is te absurd voor woorden. Ik neem geen vrij in de voorjaars / mei vakantie, werk de komende feestdagen door en heb de vakantie een week naar voren geschoven omdat de kinderen een week eerder lesvrij zijn dan ben ik egoïstisch

Vervolgens schuif ik nog een keer en beginnen de kinderen een week later op school en ook nu ben ik egoïstisch en zet ik het belang van mijn kinderen niet voorop.

Kortom welke keuze je ook maakt, voor een ander doe je het nooit goed, dit ook helemaal niet nodig. Zolang je, je eigen keuzes voor jezelf kunt verantwoorden is het goed.

Isje schreef op 28-01-2026 om 17:56:

Ik wil graag een toevoeging plaatsen binnen dit topic. Ik ben het gaan schrijven omdat ik een "probleem" had wat ik graag netjes op wou lossen.
Hetgeen wat er hier geschreven is en wat ik naar mijn hoofd heb gekregen heeft mij verdrietig gemaakt en aan mijzelf doen twijfelen. Ben ik zo'n egoïstisch persoon omdat ik net zoals veel mensen in Nederland drie weken vakantie wil met mijn gezin en wij met elkaar een passie hebben voor reizen?

Hoe langer ik erover nadenk, het is te absurd voor woorden. Ik neem geen vrij in de voorjaars / mei vakantie, werk de komende feestdagen door en heb de vakantie een week naar voren geschoven omdat de kinderen een week eerder lesvrij zijn dan ben ik egoïstisch

Vervolgens schuif ik nog een keer en beginnen de kinderen een week later op school en ook nu ben ik egoïstisch en zet ik het belang van mijn kinderen niet voorop.

Kortom welke keuze je ook maakt, voor een ander doe je het nooit goed, dit ook helemaal niet nodig. Zolang je, je eigen keuzes voor jezelf kunt verantwoorden is het goed.

Nee je bent niet egoïstisch. Sommige hier vinden het helaas leuk anderen helemaal de grond in te stampen.

Ik ben gebonden aan de bouwvak, daar baal ik ook weleens van. Zo hebben we allemaal wel wat. 

Je opende om topic voor advies over de situatie. Je hebt op behoorlijk nare reacties van anderen heel netjes gereageerd. Respect.

Isje schreef op 28-01-2026 om 17:56:

Je vroeg om visies. Mensen hebben meegedacht. Dat andermans gedachten niet altijd overeenkomen met jouw gedachten dat is normaal.

Ook ik heb gereageerd vanuit de overtuiging het juist vanuit het perspectief van mijn kind te bekijken en te beredeneren. Dat schreef ik er ook bij. In geval van mijn kind zou een eerste schoolweek missen daadwerkelijk niet wenselijk zijn. Zelfs zorgelijk. 
Jij schreef zelf notabene dat het missen van lessen voor jouw kind niet aan te bevelen is. En vervolgens mist kind een week. Dus je kunt dan nu achteraf klagen, maar dat strookt niet in mijn optiek.

Overigens is er commentaar niet op  jou als persoon, maar op een keuze of een handeling. Denk ik.

Roos57 schreef op 28-01-2026 om 16:16:

[..]

Eerst goed voor jezelf zorgen dan voor een ander .

Eerst zelf zuurstof opzetten dan pas bij je kinderen. ✈️

Je was me voor. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.