Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
alhambra
28-08-2025 om 21:45
Waarom er mensen zijn die de hoofdletter IJ schrijven als Ij. Dat ziet er toch heel vreemd uit?
madee
28-08-2025 om 21:49
alhambra schreef op 28-08-2025 om 21:45:
Waarom er mensen zijn die de hoofdletter IJ schrijven als Ij. Dat ziet er toch heel vreemd uit?
Ik vind het ook geen gezicht. Maar het klopt eigenlijk wel, want onze ij bestaat uit twee letters. De Y is een ander verhaal. Maar zelf doe ik ook altijd IJ.
Peaches
28-08-2025 om 22:36
alhambra schreef op 28-08-2025 om 21:45:
Schrijven of typen?
Bij typen wordt het vaak gecorrigeerd naar Ij. Ik vind het ook geen gezicht.
Auwereel
28-08-2025 om 22:41
Vroeger, lang geleden, toen er nog typemachines warrn, was de ij een letter... a s d f g h j k l ij
SuzyQFive
28-08-2025 om 22:57
Broodjebrie schreef op 28-08-2025 om 08:02:
[..]
Ik denk dat het ook verschillende per school is. Ik weet eigenlijk niet meer of wij destijds eerder in de vakantie onze boeken moesten halen..
Nee ik woon niet op een grens daarvan.
Klopt hoor, ik werk onder hetzelfde bestuur als haar school en zij waren de enigen die dat deden.
Wel eens zelf gehad dat het maandag boeken halen was en dat je dinsdags pas introductie had met je (nieuwe) klas.
SuzyQFive
28-08-2025 om 23:02
Groentetuin schreef op 28-08-2025 om 12:10:
[..]
Er is niks mis met kleding van de kringloop maar waarom kan iemand niet zijn eigen kleding afdragen.
En dat mensen zeggen t zit niet zo lekker: koop niet online maar gewoon in de winkelstraat
Dan pas je en weet je hoe t zit en staat
Hoeven er ook geen extra auto s voor te rijden
Zelfs al koop je het in een fysieke winkel, je merkt dan niet goed genoeg of het echt zo fijn zit. Bijvoorbeeld een shirt waarin een kriebelend randje zit wat je toen niet opmerkte, een broek die na het wassen toch wat anders zit. Dingen die de verkoopster “oh enig!” Zo leuk vond staan en het toch niet zijn. Gewichtsverlies of aankomen, zwangerschappen, overgang, operaties. Bedenk het maar.
Daarbij is de kwaliteit van kleding ook vaak wel minder geworden.
SuzyQFive
28-08-2025 om 23:03
amarna schreef op 28-08-2025 om 16:04:
[..]
Ik heb maat 46/48 en die maat is goed te vinden. Maar ben op zoek naar een blouse die over de heupen valt. Heb er vanochtend wel 15 gepast maar veel te kort en te wijd in de taille. Ook bij Ulla Popken en Paprika waar ik normaliter wel slaag. Ik ben 1.75 m. Nooit een probleem geweest om kleding te vinden.
Ook bij Takko geweest toevallig?
DeOnbekende
29-08-2025 om 04:30
Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:49:
[..]
Ze zijn er ook in hele hippe uitvoeringen. Niet meer alleen in geruit- bejaarden-over-de-knieën-plaid-motief
![]()
Een boodschappentrolley is echt nooit "hip", ook niet met een printje. En ik heb er ook nog nooit iemand van onder de 60 mee zien lopen.
DeOnbekende
29-08-2025 om 04:39
BlairW schreef op 19-08-2025 om 22:43:
[..]
Ik kan juist wel autorijden, door de automaat. Dus het is inderdaad onzin. Ik raak in paniek in een schakelauto, klotsende oksels omdat ik bang ben dat hij af slaat enz. Moet nadenken in welke versnelling hij moet, het gaat niet automatisch bij mij. En de automaat is een uitkomst, want daar kan ik prima in rijden
![]()
Ik vind een automaat heerlijk, maar als je van schakelen in paniek raakt kun je gewoon echt niet rijden.
Wieder
29-08-2025 om 06:12
DeOnbekende schreef op 29-08-2025 om 04:39:
[..]
Ik vind een automaat heerlijk, maar als je van schakelen in paniek raakt kun je gewoon echt niet rijden.
Correctie: ... kun je gewoon echt niet in een handgeschakelde auto rijden. Dat kan hè, de dochter van een vriendin van mij heeft dyspraxie. In een handgeschakelde auto schiet ze echt in paniek waar ze in een automaat prima kan rijden. En waarom zou je perse moeten schakelen, er is een meer dan prima alternatief waarmee je wel gewoon ontspannen op pad kunt als je niet van schakelen houdt. Dat zegt niets over je vaardigheid om in een auto aan het verkeer deel te nemen.
Herfstappeltaart
29-08-2025 om 07:14
DeOnbekende schreef op 29-08-2025 om 04:30:
[..]
Een boodschappentrolley is echt nooit "hip", ook niet met een printje. En ik heb er ook nog nooit iemand van onder de 60 mee zien lopen.
Ja hoor, ik wel. Ik ken iemand die in het centrum woont en ook nog 4 hoog. Ze doet altijd haar huishoudelijke boodschappen lopend in de dichtsbijzijnde AH en die vervoert ze met zo'n trolley. Geen gesjouw meer. Ook als je jong bent is dat namelijk geen feest.
BlairW
29-08-2025 om 07:43
DeOnbekende schreef op 29-08-2025 om 04:39:
[..]
Klopt, ik kan inderdaad echt niet rijden in een handgeschakelde auto. Toch heb ik gewoon mijn rijbewijs gehaald hoor. Ik heb alleen daarna 6 jaar niet gereden en ben toen in een automaat gaan rijden. En guess what? Ik kan dus wel echt gewoon rijden. Maak geen ongelukken, rij 15.000km per jaar in binnen- en buitenland en heb 1 bekeuring voor te hard rijden gehad in de 13 jaar dat ik in een automaat rij. Maar blijf vooral volhouden dat ik echt echt echt niet kan rijden hoor. Wat jij wil
ik weet van mezelf dat ik prima kan autorijden en dat laat ik ook elke dag gewoon zien in de auto.
BlairW
29-08-2025 om 07:45
Ow wacht, deonbekende zit hier gewoon om alles en iedereen af te zeiken. Waarom doe ik nog moeite om er op te reageren? Er zit een blokkeer-knopje ![]()
amarna
29-08-2025 om 08:11
SuzyQFive schreef op 28-08-2025 om 23:03:
[..]
Ook bij Takko geweest toevallig?
Nee nog niet!
Broadway
29-08-2025 om 08:58
ik vind het raar dat de digitale wereld zo verschrikkelijk ingenieus is en het toch nog steeds zo is dat je nadat je online wat besteld hebt je PRECIES HETZELFDE als reclame krijgt.
lieverds.. die topper heb ik vanochtend besteld. de kans dat ik dezelfde nog eens wil is vrij klein. stel me dan leuke dekbedhoezen voor in het kader van "nieuwe topper, vers bed" of in het geval van een broek; stel me een leuke bloes voor.