Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Bailey26
08-01-2026 om 09:54
Mijn sportschool was vorige week nog gesloten. Deze week mag ik niet sporten van de arts en ook niet wandelen t/m vrijdag. Merk nu dat het toch voor wat onrust zorgt. Zit thuis en kan/mag niet zoveel (voel zelf ook wel dat het niet verstandig is om het alsnog te gaan doen). Zo denk ik maar Netflix aanzetten.
Vanaf morgen elke dag op de weegschaal (vooral om vocht in de gaten te houden). Ben benieuwd waar ik op uit kom. Geen idee of er nog gewicht zit van de oliebollen
. En wat al die hormonen hebben gedaan.
Hopelijk volgende week weer in het ritme. Merk dat het dan toch wat makkelijker vol te houden is. Want nu eet (snaai vooral) ik ook meer als dat ik zou willen.
Ninoea
08-01-2026 om 10:51
Hoe is het nu met je bailey26? Ook weer aan de hormonen en hebben die mogelijk invloed?
Ik liep vandaag hard op de loopband. Twee keer een half uur. De statistieken van lopen op de loopband en gewoon buiten lopen wijken enorm af. Waar ik op de loopband echt het gevoel had vlot te lopen en dat ook terugkomt in mijn hartslag geeft mijn horloge juist aan een lager tempo dan normaal gelopen te hebben. Ik denk dat ik binnen en buiten lopen maar niet met elkaar moet gaan vergelijken.
Due-scimmie
08-01-2026 om 10:55
Ik vind op de loopband dat het zwaarder aanvoelt bij dezelfde snelheid als buiten zeg maar.
Dolfje
08-01-2026 om 11:03
Due-scimmie schreef op 08-01-2026 om 10:55:
Ik vind op de loopband dat het zwaarder aanvoelt bij dezelfde snelheid als buiten zeg maar.
Ik juist andersom. Heb een tijd geleden dat rennen met Evy gedaan en met veel pijn en moeite afgemaakt buiten maar heb sindsdien dus pijn aan heup en knie dus ik ren nooit meer. Een enkele keer ren ik een paar minuten op de loopband maar nooit langer dan 5 minuten.
Nikki1973
08-01-2026 om 14:29
het dooit dus we zijn in de lunchpauze een wandeling gaan maken, 35 min.
Ysenda
08-01-2026 om 15:18
sporten gaat vandaag wel lukken, nu eerst 2 films.
Maar het eten vandaag en gisteren gaat prut. Veel snaaien vooral. De rest valt wel mee.
Volgende week zal dat ook wel weer beter gaan dan is mijn vakantie ook afgelopen en is er meer regelmaat.
Nu nog even kijken welke films ik zaterdag en zondag wil kijken.
Bailey26
08-01-2026 om 17:03
Ninoea schreef op 08-01-2026 om 10:51:
Hoe is het nu met je bailey26? Ook weer aan de hormonen en hebben die mogelijk invloed?
Gisteren punctie gehad dus daar nu van bij komen. Arts is bang voor overstimulatie en met mijn trombose verleden maakt dat ze het extra spannend vinden. En dat ze dus zo streng zijn met even helemaal niet sporten en wandelen.
Pijn is gelukkig onder controle en ik hoop dat het zo blijft. Dan wil ik zaterdag weer even een paar minuten op de loopband proberen.
Due-scimmie
08-01-2026 om 19:42
Vandaag bewust de witte lion op het werk niet genomen om calorieën over te houden voor een wit Snickers ijsjes als toetje ♥️.
Morgenochtend weer boksen. Tot nu toe iets meer dan 10k stappen vandaag.
Ninoea
08-01-2026 om 20:31
De belasting op knieën en heupen ervaar ik buiten op de weg erger als op de loopband. Tussen loopband en zachte ondergrond in het bos ervaar ik niet zo veel verschil qua impact, al is een loopband natuurlijk veel gelijkmatiger. Ik liep vandaag 2x 30 min op de loopband, tweede keer in hoger tempo met hogere helling dan de eerste keer.
Vanavond na het eten nog een ommetje gemaakt met mijn man. Ongeveer 5 km gelopen.
Vandaag verder veel opgeruimd en naar kringloop gebracht.
Resumé:
ongeveer 19.000 stappen
2x 30 min hardlopen op loopband
Heerlijk gewandeld buiten in de frisse lucht.
Voeding: goed. Niet gesnaaid. Geen toetje. Wel gewoon gezond en genoeg.
actieve kcal ruim 800
Ninoea
08-01-2026 om 20:38
Ooh en wat ik ook tof vind. Mijn jongste zoon en dochter hebben beiden vandaag ook weer op de loopband gelopen. Mijn dochter 10 min. En mijn zoon in totaal 1 uur. Vanmiddag 30 min en vanavond 30 min. Ik loop met hem in februari een loopje van 5 km dus hij is gemotiveerd om even wat extra te oefenen.
Trail
08-01-2026 om 21:27
Gister ochtend gewerkt en optijd naar huis gegaan vanwege hoofdpijn. Gister middag niet echt tot iets gekomen. ‘s avonds bewust gekozen om niet te gaan sporten en daarmee mijn bewegingsdoel dus niet behaald. Wel heel relaxt nog een film gekeken. En nog even de badkamer schoongemaakt.
Vanochtend fit opgestaan en wezen langlaufen buiten. Genieten! Tot ik op een gegeven moment erg duizelig werd (overblijfsel van een auto ongeluk). Verdrietig dat het mij nou net op zo’n zeldzame sneeuwdag thuis overkomt. Maar ook proberen los te laten ipv piekeren hierover terwijl ik er geen invloed op heb. Lekker nog gewandeld door de natuur.En vanavond wat klusjes thuis.
Dolfje
08-01-2026 om 21:47
Geen alcohol gedronken op de borrel maar wel borrelnootjes en pizza op. Vandaag wel flink gewandeld en 17.000 stappen gezet. Hopelijk valt de schade op de weegschaal mee al was het natuurlijk best zout dus ik zal ook wel vocht vasthouden.
Nikki1973
09-01-2026 om 10:30
goed bezig allemaal.
Geen idee of ik er vandaag nog uit ga. Er is hier veel sneeuw gevallen ( noorden).. misschien tussen de middag even.
Volgende week ga ik weer naar kantoor. Het plan is om met de bus heen te gaan en lopen terug, dat is ongeveer een uur. Aangezien ik de sportschool niet te doen vind ivm hoeveelheid prikkels, is dit mogelijk een idee om te bewegen. Als het goed gaat, doe ik dat vaker.
Dolfje
09-01-2026 om 10:32
Er zat bij mij een ons bij dus dat valt mee.
Ik ben van plan morgen weer te gaan sporten. Ik wacht op een monteur nu en vanmiddag komt de kapster. Hopelijk is het daarna even droog zodat ik met een omweg even naar de supermarkt kan wandelen.
Vandaag maar wat in het huishouden doen want dat ligt ook al zo'n 2 weken grotendeels wat stil.
Ysenda
09-01-2026 om 10:53
ik ben stijf van gister trainen met PT ze had er zin in de eerste keer van dit jaar.
Eten gaat meh, maar komt ook door gebrek aan ritme. Ik heb tenslotte nog vakantie en ben bezig met een film marathon. Minimaal,2 maar liever 3 films per dag. Vandaag staan er 3 in de planning.
Het regent hier en als ik naar de radar kijk blijft het dat de rest van de dag ook wel doen.
Vandaag weinig beweging. Morgen, wil ik wandelen, zondag weer naar de sportschool.