Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dolfje
09-01-2026 om 16:23
Ik heb met huishouden en boodschappen doen en net een wandeling nu zo'n 7300 stappen gezet. Waarschijnlijk blijft het hier nu bij voor vandaag.
Tuinfluiter
09-01-2026 om 16:50
Ik ben vandaag niet echt naar buiten geweest. Hier de hele dag een koude onaangename regen. Ik ben maar flink wat klusjes in huis gaan doen.
Vanavond maak ik pintxos met een salade van gegrilde groentes. Best gezond behalve het glas wijn wat ik erbij ga drinken. Mijn slechte vrijdagavond gewoonte.
Trail
09-01-2026 om 21:02
Hier de hele dag gewerkt en direct daarna door naar de ijsbaan. Was fijn om nog even te bewegen. Vanavond een beetje gelezen en nu vroeg slapen. Huishouden niet aan toegekomen. Eten gaat oké.
Ninoea
09-01-2026 om 21:08
Ik voelde weinig puf om naar buiten te gaan. Natte koude bende. Vanochtend begonnen met een kort loopje op de loopband. Daarna aan het opruimen geweest in huis. Ik ben wat aan het ontspullen. Gisteren een vuilniszak met knuffels en een vuilniszak met te kleine kinderschoenen naar de kringloop gebracht. Vandaag een tas met allerlei kinderdvd’s.
Verder was vandaag mijn eerste borstcrawlles. Ik ging er behoorlijk blanco in en dat was ook prima. In deze les gin het vooral over een stabiele ligging waarbij je zo min mogelijk weerstand van het water ervaart. Het was een leuke les. Ik heb altijd alleen dat ik veel water in mijn neus krijg dus ik moest wel veel hoesten. Ik was naderhand best loom en hongerig. Later in de middag ben ik met de auto nog even naar Decathlon gereden voor een badmuts en zwembril. Die zijn wel zo handig.
Eten ging vandaag goed. Gewoon netjes avondeten. Tussendoor niet gesnoept. Ik had was weinig stappen gezet dus vanavond nog wat zitten klooien met de nieuwe loopband. Er zitten allerlei voorgeprogrammeerde programma’s op en die heb ik wat uit zitten testen. Sommigen wisselen echt flink af met hoogte en snelheid. Erg leuk.
Uiteindelijk op de loopband ongeveer een half uur gewandeld met maximale verhoging. Ging lekker.
Actieve kcal 690
Stappen: ongeveer 10.000
Uur zwemles
prima dag.
Happyapple
10-01-2026 om 09:40
Wat gaan jullie goed zeg. Hier de niet snaai knop nog niet gevonden, heb ook de hele dag honger en we hadden nog een verjaardag hier in huis van de week.
Qua beweging ging het redelijk, 1 dag met maar 3000 stappen, de rest van de dagen zat het tussen de 9000 en 19000 in.
Dit weekend zal het helaas weer veel binnen hangen worden vrees ik. Te koud en te glad buiten.
Dolfje
10-01-2026 om 10:44
Vanmorgen ook weer een paar ons erbij maar heb gisteren wel wat gesnackt en niet veel bewogen. Maar vergeleken met maandag is er een kilo af.
Dadelijk gaan we lopen naar mijn schoonouders dat is zo'n 50 minuten enkele reis.