Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Dorestad schreef op 11-01-2026 om 17:14:

[..]

Het is wat Strava aangeeft met dit gewicht. Ik loop deze kilometers onverhard, met stokken. Met wat hoogtemeters. Het was een uitdagende wandeling, niet op schoon asfalt. Ik kijk uitsluitend naar wat Strava aangeeft. Al jaren. En 1x per jaar een grote keuring met VO2MAX. Mijn hartslag stijgt dan absoluut niet snel. Dus of dat vandaag wel gebeurde houd ik niet bij

Als het klopt met wat je eet, zal het wel echt zo zijn. Bij mij is het allemaal een stuk lager helaas. 800 heb ik nog nooit gehaald.

MMcGonagall schreef op 11-01-2026 om 17:21:

[..]

Als het klopt met wat je eet, zal het wel echt zo zijn. Bij mij is het allemaal een stuk lager helaas. 800 heb ik nog nooit gehaald.

Ik ben juist weer niet goed in staat om met krachttraining veel te verbranden.  Dat viel zo tegen. Maar voor mij is vandaag dus het buiten zijn met gezin,  volop genieten,  zon en tijd voor mezelf pakken,  de leuke gesprekken tijdens lopen en soep eten: een mentaal cadeau voor mijn gezondheid 

Hebben jullie het misschien over verschillende dingen: kilocalorieën versus calorieën? Ik verbrand doorgaans ‘slechts’ 500 kcal op zijn hoogst met een training. 

ToetieToover schreef op 11-01-2026 om 18:05:

Hebben jullie het misschien over verschillende dingen: kilocalorieën versus calorieën? Ik verbrand doorgaans ‘slechts’ 500 kcal op zijn hoogst met een training.

Ik kijk nu op mijn horloge: 1725 kcal vandaag verbruikt. 923 actieve kcal. 

Dorestad schreef op 11-01-2026 om 18:13:

[..]

Ik kijk nu op mijn horloge: 1725 kcal vandaag verbruikt. 923 actieve kcal.

Ik zit op 964 plus 322 en heb 5 kwartier gesport. Uur krachttraining en 15 minuten cardio. Treurig hè?

ik zit op 811 na een uur sporten en een 40 minuten wandelen.

MMcGonagall schreef op 11-01-2026 om 18:19:

[..]

Ik zit op 964 plus 322 en heb 5 kwartier gesport. Uur krachttraining en 15 minuten cardio. Treurig hè?

Wij hebben 3 uur gelopen.  Zijn wel 4.5 uur buiten geweest.  Waarom treurig? Jij hebt misschien iets geweldigs gedaan voor spiermassa en afterburn.  Ik kan momenteel geen uur krachttraining met mijn armen/handen.  Dat vind ik voor mij dan weer wat treuriger.

Ik heb vanochtend een hardloopwedstrijd gehad. Gelopen op doorzettingsvermogen want mentaal ga ik niet zo lekker en mijn knie zeurt ook. Wel blij dat ik bewogen heb. Vanmiddag wat klusjes in huis opgepakt en zometeen naar het filmhuis. Naar die afrader… Ik ben benieuwd haha

Ninoea

Ninoea

11-01-2026 om 20:03 Topicstarter

Vanmiddag zijn we met de kinderen naar een grand café in de woonplaats geweest en hebben raar geborreld en spelletjes gedaan. We zijn er naartoe gelopen; op de terugweg was het enorm Koud.
Eten: bittergarnituur en kaas en nacho’s. Avondeten gewoon gezond.
drinken: Koffie, thee en sparood 
Bewegen; wandelen buiten en op de loopband ongeveer 17.000 stappen
Actieve kcal 67

Vanaf morgen geen snacks enzo meer. Verjaardag was de uitzondering.

Morgenochtend staat bootcamp op het programma en ik zie er tegenop ivm het koude weer. In de avond kom ik morgen voor het eerst samen met de loopgroep voor de trainerscursus. 

Ninoea,,nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Vanochtend naar sportschool geweest. Volgens mijn fitbit kom ik tijdens zon circuit met 8 apparaten amper in verhoogde hartslag. Met warming-up en uitlopen in 50 min net 200 kcal verbrand. 

Vanmiddag bij familie spelletje gedaan en blijven eten. Niet al te gezond dus niet genoeg gegeten en zp nog bak yoghurt met oa fruit

Ninoea schreef op 11-01-2026 om 20:03:

[...]
Bewegen; wandelen buiten en op de loopband ongeveer 17.000 stappen
Actieve kcal 67

[...]

Ik hoop dat dat wel een typefout is, anders verbruik je bijna geen kCal met bewegen!

Ninoea nog gefeliciteerd!

Ik heb geen stappenteller of Fitbit ofzo. 

Vier dagen lopend naar mijn werk blijft een goede basis. Vandaag kast uitgeruimd, verplaatst en ingeruimd. Buiten wandelen was wellicht beter geweest, maar had onvoldoende zin.  Ervaring is dat ik na de kou na thuiskomst helemaal niet meer van de bank kom dus die kast is nu toch maar mooi verplaatst. 

Volgende Londen bezoek inmiddels gepland hoop dan redelijk weer te hebben en meer stappen te zetten dan vorig weekend.
Verder seizoen 1 van Anoniem gebinged en mijn agenda verder gevuld met theaterbezoeken. Sara Kroos toert al een tijdje maar nog 1 ticket in mijn regio vinden is gelukt. 
Waar mogelijk loop ik vanaf stations naar het theater dan kan het theatersapje er ook nog wel bij.

Auwereel schreef op 11-01-2026 om 20:52:

[..]

Ik hoop dat dat wel een typefout is, anders verbruik je bijna geen kCal met bewegen!

Er mist volgens mij minimaal een 0. Kan niet kloppen inderdaad.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.