Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Due-scimmie
08-02-2026 om 09:34
Ik heb de workout voor vandaag er al opzitten. Merkte wel dat ik al 9 dagen geen eGym had gedaan. De kracht was ver te zoeken. Wel hyrox gedaan woensdag en cardio vrijdag maar dat zijn toch net andere spiergroepen.
Ik ga op zondag dus direct zodra ik wakker ben en iets ontbeten heb want anders komt het er niet van.
Ysenda
08-02-2026 om 10:31
ik heb een rustig dagje vandaag, boodschappen doen, wassen en ik wil mijn puzzel af maken. Op de achtergrond de Olympische spelen aan voor de sportieve vibes. En vanavond naar de film.
Misschien nog een rondje lopen.
rionyriony
08-02-2026 om 10:31
Weer een nieuwe kwaal vandaag en echt gloedjenieuw! Nog nooit eerder meegemaakt. Dan zou je denken: dan laat je achterwege wat dit heeft veroorzaakt maar dat is dan weer niet duidelijk. Het is moeilijk om een plausibele oorzaak te vinden dus dan komen vanzelf de minder plausible ook langs in je geheugen en ook de vreemde dingen die je eerder niet kon verklaren en waarmee je jezelf en anderen op het verkeerde been kan zetten. Ik ben gewend pijn niet te voelen omdat ik mezelf moest redden. En zo functioneert het ook dus op zich wel goed.
Bij mij is er wel behoorlijk goed herstelgedrag van mijn lichaam, maar op een bepaald punt, ver beneden het gewenste, gaat het niet meer verder dan herstellen en er volgt nooit de overcompensatie van de spier- en peesweefsels die andere mensen gemiddeld wel ondergaan. Lastig hoor want het is echt niet opgelost met mensen die dingen voor je doen hoewel het daar ooit wel van zal komen. Je hebt altijd een richtpunt nodig. Iets wat in de toekomst ligt en waar je op kan focussen, ook al is het nog zo klein. Ik houd mijn hart vast, maar ik ga er ook wel vanuit dat je tegen die tijd verandert. Ik heb het nog niet zo gemerkt, dat veranderen.
Bailey26
08-02-2026 om 10:39
Hier ook niet een hele spannende planning vandaag. Zo even naar de Ikea en daarna boodschappen doen. Denk dat het daarna ook wel klaar is met de energie. Vrijdagavond flink verkouden geworden inclusief een pijnlijk lichaam. Hop van paracetamol naar paracetamol.
Hopelijk voel ik mij morgen beter want wil morgen eigenlijk wel weer naar de sportschool.
Netherfield
08-02-2026 om 17:36
Vanmorgen naar de sportschool geweest met man en dochter. Ging goed vond ik! Ook wel netjes gegeten vandaag.
Ninoea
08-02-2026 om 18:36
Ik deed samen met mijn zoon mee aan de safaritrail. We renden 5 km. Mijn zoon kreeg na 3 km last van zijn kuit dus vanaf dat moment steeds kleine stukjes met hem gelopen ipv gerend. Het was een leuke run. 5 km is eigenlijk best een heel leuke afstand om te rennen; lekker knallen.
Ook nog uit eten geweest. Ik heb het bij een hoofdgerecht en spa rood gehouden. Het was niet erg gezond maar ik heb wel genoten en niet een te grote portie gegeten. Al met al een lekker dagje.
Ysenda
08-02-2026 om 19:02
ik was zo laat mijn bed uit dat ik lunch gesnipperd heb. Wel wat eiwitrijke dingen tussen door gegeten voor ik mijn avondeten had.
Nu zit ik met een volle buik bij de film en heb ik extreem weinig gegeten vandaag terwijl ik geen trek/honger heb gehad.
Ik kom niet verder dan 1100kcal.
Kan 1 dag maar meer ook niet.
Morgenochtend begin ik in de sportschool.
Trail
08-02-2026 om 22:04
Ik voelde mij vanochtend verkouden en ben daardoor nog steeds niet gestart met hardlopen. Wel met de hond in het bos gewandeld en zo aan beweging gekomen. Ook een boek uitgelezen, film gekeken en met wat buren gegeten. Was een fijne dag.
Ysenda
09-02-2026 om 18:10
dat ik gister te weinig heb gegeten merkte ik vanmorgen in de sportschool, totaal geen energie. Ik heb me echt door die training geworsteld.
Vandaag echt weer rond de 1600 kcal eten.
Trail
09-02-2026 om 21:46
Vanochtend gestart met bootcamp.
Daarna veel tijd thuis doorgebracht.
Beetje klusjes doen en afentoe een dutje.
Vanavond nog wat wezen banenzwemmen.
Te weinig stappen.
Due-scimmie
10-02-2026 om 17:20
Kind werd vroeg in de ochtend ziek en helaas volgde ik paar uur later. Weinig beweging dus vandaag, maar ook weinig gegeten.
Ninoea
10-02-2026 om 17:56
Deze week loopt het wat anders qua trainen:
Gisterenochtend zou ik naar bootcamp gaan, maar vanwege de wedstrijd van zondag een rustdag ingepland, ik heb de bootcamp naar vrijdag verzet. De bootcamp op vrijdag is gericht op kracht, circuit.
Ik had vanochtend een evaluatiegesprek met een biologische ouder van ons oudste pleegkind. Het was een enerverend gesprek dat veel vroeg. Vanwege die afspraak ben ik extra vroeg gaan zwemmen. Dat was wel fijn want op dit tijdstip was het rustiger dan normaal. Na de afspraak heb ik mijn kettlebelloefeningen gedaan.
Normaal gesproken loop ik donderdagochtend hard met de loopgroep en doe ik later op de dag kettlebell oefeningen en heb ik woensdag een rustdag. Maar donderdag heb ik in de ochtend een mantelzorgafspraak voor mijn vader met de gemeente waardoor ik dan niet kan lopen. Ik ga dus morgenochtend thuis op de loopband lopen en donderdag doe ik geen kettlebell oefeningen omdat ik vrijdag die circuit/bootcamp heb.
Kortom aardig wat geschuif.
Wel tevreden over de aanpak. Het lukt me momenteel vrij goed om die kettlebellttrainingen thuis vrij consistent te doen en ik merk licht resultaat in de zin dat ik de oefeningen steeds beter doorkrijg en me ietsjes makkelijker afgaan.
Trail
11-02-2026 om 09:24
Gister gewerkt en kreeg mijzelf echt niet gemotiveerd te sporten daarna. Ben lekker een avondje wezen bakken. Maar baal wel dat ik niet genoeg doorzettingsvermogen heb voor de dagelijkse beweging
Bailey26
11-02-2026 om 10:05
Maandag liep de dag anders dan gepland en daardoor niet kunnen sporten.
Ik moet van mijzelf mij vanavond naar de sportschool slepen want vrijdag gaat ook niet lukken. Maar zie er nu al tegenop. Merk dat de hele motivatie ook gewoon weg is.
En als ik dan nog braaf mijn loopband gebruik om te compenseren, maar nee dat ook niet. Eten gaat ook ruk dus ik hoef voorlopig de weegschaal niet te zien
.
Ysenda
11-02-2026 om 10:21
Bailey26 schreef op 11-02-2026 om 10:05:
Maandag liep de dag anders dan gepland en daardoor niet kunnen sporten.
Ik moet van mijzelf mij vanavond naar de sportschool slepen want vrijdag gaat ook niet lukken. Maar zie er nu al tegenop. Merk dat de hele motivatie ook gewoon weg is.
En als ik dan nog braaf mijn loopband gebruik om te compenseren, maar nee dat ook niet. Eten gaat ook ruk dus ik hoef voorlopig de weegschaal niet te zien.
Bailey, geef jezelf ook tijd om te rouwen, het is niet niets wat jullie te horen hebben gekregen afgelopen maand. En dan ook nog je hondje.
Als je dan iets wil doen probeer dan 1 ding tegelijk, dus niet en sporten en compenseren als dat niet lukt en goed eten.
Ik zou eerst terug gaan naar goed eten. Kleine stapjes.
Compassie met jezelf is ook voor jezelf zorgen.