Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
12-05-2026 om 09:08
De voorbereidingen voor de training pakten goed uit. Iedereen was enthousiast over de route en we hebben heerlijk gelopen. Voelde echt heel fijn dat het dit keer zo goed verliep. Groepje was ook iets groter dan normaal.
Ninoea
12-05-2026 om 10:09
Net braaf mijn kettlebell training gedaan thuis. Ga me even opfrissen en omkleden. Trots op mezelf.
Trail
12-05-2026 om 22:30
Knap dat het je lukt thuis te trainen!
Ik heb vandaag aan de boot geklust en had mentaal niet zo’n goede dag. Voelde me niet gezien en kon dat niet delen met mijn medeklussers wat mij nog meer overstuur maakte. Vanavond lekker ontspannen spontaan een film met buurvrouw gaan kijken. Niet heel veel meegekregen van de film eigenlijk haha, moe. Lekker optijd naar bed. En morgen beter.
Ies
13-05-2026 om 17:56
Ik heb het helemaal gehad. Heb zogenaamd vakantie maar ben alleen maar als een dolle aan het rennen. En daar geef ik natuurlijk iedereen de schuld van behalve mezelf.
Terwijl ik het natuurlijk alleen maar zelf kan veranderen. Ik zal zelf mijn agenda moeten beheren en daar ga ik nu mee beginnen! Ik ga alles maar inplannen, ook tijd om te ontspannen, rusten, ontprikkelen enz!
Haha, dochter vraagt niet of ik tijd heb (niet voor iets leuks, maar natuurlijk haar helpen met iets!) maar of ik werk… hilarisch. Blijkbaar straal ik uit dat ik altijd beschikbaar ben als ik niet werk. En dat ben ik waarschijnlijk ook gewoon altijd. Klaar daarmee!
Ik ben steeds meer vanalles aan het combineren in mijn leven door tijdgebrek. Probeer huishouden te combineren met beweging, wandelen met hond met het maken van lijstjes, lezen van verslagen, bellen enz enz. Dat ‘moet’ ook wel en werkt goed, maar ik sla wat/ behoorlijk door en heb nooit meer rust.
En ik ben veel te veel aan het organiseren en plannen en herplannen en nog eens herplannen met en voor vooral een aantal familieleden die slecht kunnen plannen. (of daar gewoon een hekel aan hebben)
Daar ga ik nu super strak in communiceren. (Waarschijnlijk zie ik dan vriendlief niet meer haha want hij spant de kroon, maar dat is dan maar zo)
Op mijn werk (zorg) eindeloze stroom van tekorten en natuurlijk val ik steeds in. Ja, ook in mijn ‘vakantie’. Ook als het me heel slecht uitkomt. Dat laatste ga ik echt schrappen. Want ik vermoed sterk dat het lang niet alleen een enorm personeelsgebrek is dat speelt, maar ook gewoon slechte planning.
Poeh, lang verhaal maar moest het even kwijt
Hoort voor mij nu wel even bij de goede voornemens en heeft nu denk ik prioriteit wb mijn gezondheid.
ToetieToover
13-05-2026 om 18:16
Succes Ies! Mijn ‘goede voornemen’ voor deze maand was dingen met wat meer geduld doen. Ik heb altijd haast. Daar wil ik vanaf. Vandaag toch nog een opmerking van manlief waarom ik niet meteen een taak(je) deed terwijl ik met een soortgelijke taak bezig was en ik dacht, ja waarom niet eigenlijk? Ik ben er nu toch mee bezig? Ik gun mezelf geen rust daarvoor. Meestal gebeurt dat als ik moe ben en toch nog een taak wil afmaken, dan kan ik er niks meer bijhebben aan aanverwante taken en laat ik die liggen. En dan ligt dat weer op mij te wachten. Dan wil ik simpelweg teveel voor mijn energie en tijd. Minder en langzamer. Hoeveel dagen hebben we al gehad in mei? Ik kan nog even oefenen. Sommige dingen moet ik laten liggen als ik moe ben en ze niet afraffelen.
Trail
13-05-2026 om 21:10
Oh Ies zeker in de zorg is dat herkenbaar. En omdat zorgmedewerkers bijna altijd wel sociaal ingesteld zijn blijven ze de gaten maar invullen. Ik was vermoeid vandaag. Even naar een museum geweest, was wel fijn. En vanavond een beetje rustig door de buurt gewandeld. Ik probeer wandelen bewust offline te doen. Wat nog niet altijd gebeurt hoor.
rionyriony
14-05-2026 om 13:06
@les; als er een fysio aan huis zou komen behandelen dan zou dat nut hebben want twee zien meer dan één, maar naar de fysio gaan voor behandeling zal niet lukken. Maar ik denk dat de fysio rust zou adviseren.
Het is nog steeds ontstoken en gezwollen. Dus dik en rood. Ik zou eigenlijk niet weten wat eraan gedaan zou kunnen worden. Ik kan wel goed lopen in huis op blote voeten. Dus als ik niets doe, doet het ook geen pijn, ook niet als ik het aanraak.
Ik zou de voet waarschijnlijk hoog moeten houden maar dan kan ik verder niets meer doen en dan krijg ik ook krampen denk ik. Dus ik hoop dat het beter wordt tijdens de nachten.
Verder is alles hetzelfde als anders. Ik kan het ook positief zien: ik hoef niet in een rolstoel. 
Ninoea
15-05-2026 om 07:29
@les goed dat je het even van je afschrijft. Is ook wel veel drukte zo de hele tijd. Heb je het een beetje kunnen laten bezinken en bedacht wat je eraan gaat (proberen te) doen? 
Ninoea
15-05-2026 om 07:33
Gisterenochtend zou er eigenlijk geen training zijn, maar de trainer wilde zelf wel een rondje doen en zo waren er meer dus uiteindelijk zijn we gewoon gegaan. Het was alleen hondenweer en we zijn echt zeiknat geregend. Het bos lag er echter wel prachtig bij, echt intensgroen door die regen. Heel mooi. Ik heb een route van 10 km gelopen. De rest van de dag was ik alleen wel, ondanks de hete douche direct erna toen ik thuis was, verkleumd en dat wilde niet echt weggaan. Ik werd er ook chagrijnig van.
Wel het nodige gesnoept. Een worstenbroodje en een schaaltje chips.
Tuinfluiter
15-05-2026 om 07:48
@Ies zet jezelf eens op de eerste plaats, sterkte.
Ik heb gisteren een geplande wandeling met dochter niet gemaakt vanwege het slechte weer. We zijn in plaats daarvan een landhuis gaan bezoeken. Toen we er kwamen liet de zon zich zien en hebben we een kleine wandeling door de tuin en landerijen gemaakt.
Komende dagen doe ik nog wat klusjes die voor de vakantie moeten gebeuren en ga ik nog een keer golfen.
Ies
15-05-2026 om 12:13
Riony wat lastig, beterschap!
Anderen, dank!
Ninoea, ik voel me al een stuk rustiger door alleen al het gevoel te hebben de touwtjes wat meer in handen te hebben, door me te realiseren dat de sleutel gewoon bij mij ligt.
Het zal nog wel vallen en opstaan worden.
Je tocht klinkt heerlijk! Het is ook wel echt kleumweer vind ik, heb zelf ook de verwarming aangezet en dat doe ik niet snel.
Poezenmeisje
15-05-2026 om 13:16
Na Pasen hoort de verwarming uit te blijven tot aan de Zuidlaardermarkt, maar Pasen viel erg vroeg dit jaar...
Bij ons staat hij af en toe ook aan. Als we de deur niet meer uit hoeven dan houdt mijn Koekiemonster onesie me lekker warm. Plus dikke sokken en een dekentje op de bank.
Trail
16-05-2026 om 14:51
Netjes ninoea.
Ik had niet zo’n goede dag donderdag.
Gewerkt en aan de boot geklust en ik voelde me helemaal niet zo fijn. ‘s avonds wel tot rust gekomen in het filmhuis.
Gister ging het beter. Overdag losse klusjes opgepakt en daarna heerlijk naar de sauna. Vandaag lijk ik weer goed in mijn vel te zitten.
Ninoea
16-05-2026 om 16:02
Sauna, heerlijk!!
Ik liep vanochtend echt heerlijk. En dat terwijl ik er eerst tegenop zag. Donderdag tijdens de regen kreeg ik wat pijn in mijn enkel tijdens het lopen. Waarschijnlijk omdat het zoveel zwaarder liep door de blubber enzo. Ik was bang vandaag weer pijn te krijgen, maar dat was niet zo. Verder net de route voor maandag proefgewandeld. Was mooi, maar ik voelde wel goed dat ik al 13 km had hardgelopen.
Om dan nog even 9 km te gaan wandelen is eigenlijk best veel. Was gaan wandelen met mijn man, heeft hij meteen ook bewogen.