Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Tuinfluiter schreef op 11-07-2026 om 15:32:

Ik ben drie jaar geleden verhuisd en was van het klussen en schoonmaken ook helemaal gesloopt na afloop, nog weken lang last van mijn knie gehad. Het sjouwen hebben we aan verhuizers overgelaten.

Ik kan nog steeds alleen maar op sandalen lopen maar dat gaat wel goed. Deze week een paar keer de korte par 3 baan gespeeld en gisteren heb ik weer op de grote baan gegolfd. Ging best goed maar was wel blij dat ik nergens in een bunker ben beland, want ik had geen zin in zand in mijn sandalen.
Ik probeer altijd goed te doseren om blessures voorkomen. Ik was mijn wandel afstand aan het opbouwen voor een lange wandeling die ik wil maken maar dat staat momenteel even stil.

Eten gaat hier, op elke dag een mango ijsje na, wel goed. Met dit warme weer heb ik ook geen trek in zoetigheid.

Wij laten alleen de meubels door de verhuizers doen. Ik dacht dat ik zelf wel wat doosjes kon verplaatsen, met al mijn krachttraining. Blijkt dus dat ik relatief gezien best sterk ben, voor iemand van mijn leeftijd en met mijn bouw, maar een kast een trap op tillen is te veel. En nagenoeg iedere man die nooit een dumbell hanteert is sterker dan ik. Reality check

MMcGonagall schreef op 11-07-2026 om 16:25:

[..]

Wij laten alleen de meubels door de verhuizers doen. Ik dacht dat ik zelf wel wat doosjes kon verplaatsen, met al mijn krachttraining. Blijkt dus dat ik relatief gezien best sterk ben, voor iemand van mijn leeftijd en met mijn bouw, maar een kast een trap op tillen is te veel. En nagenoeg iedere man die nooit een dumbell hanteert is sterker dan ik. Reality check

Bij ons moest alles ook 6 weken worden opgeslagen inclusief alle dozen. Klussen en in/ uitpakken vond ik al genoeg.

MMcGonagall schreef op 11-07-2026 om 16:25:

[..]

Een kast pakt daarnaast ook heel wat onhandiger vast dan een kettlebel of dumbell.  En sjouwt ook veel lastiger.  Dozen idem dito.  Gieters met 15 liter water verplaatsen vind ik bijvoorbeeld een stuk gemakkelijker dan een verhuisdoos tillen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.