Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik liep vanochtend maar liefst 16,2 km. In februari loop ik mee aan een wedstrijd van 10 EM en die afstand heb ik dus vandaag al gelopen, dat zit dus wel goed. Ook aardig wat hoogtemeters gemaakt voor Nederlandse begrippen. Leuk, maar pittig! 
Ben een nachtje weg met mijn man. Feest van zijn werk met overnachting. Kinderen logeren allemaal bij vriendjes. Ik heb een toffe jurk met pumps aan straks. Stiekem verheug ik me meer op het eten en de hotelovernachting met manlief dan op het feest. Heerlijk, even geen kinderen om me heen. 

Ies

Ies

13-12-2025 om 16:16

Ninoea heel veel plezier!
En wat super gaaf wat je allemaal doet! Zo leuk. 
Sterkte voor de mensen waar het minder gaat. 
Ook voor mezelf: volgend jaar nieuwe ronde? 
Daar ga ik ook maar even voor, het loopt hier nu niet zo. Ben niet zo fit, heb allerlei uiteenlopende klachten, vooralsnog niks ernstigs maar het vergt nogal veel, ook qua onderzoeken etc. 
In november zat ik op gemiddeld 14.000 stappen. Lijkt nog best veel maar in oktober zat ik op gemiddeld 16.000 dus het is nogal een achteruitgang voor mij. 
Verder veel te druk met 1000 en tig dingen. 
Hoop het echt wat rustiger te krijgen in het nieuwe jaar en wat meer rust voor mezelf te creëren. 
Wil dan iig in gaan zetten op zwemmen. Het gaat goed met frozen shoulder, afkloppen! Ik heb nog maar een restje pijn maar moet natuurlijk wel voorzichtig zijn zolang dat restje er is. 

Op je nieuwe jaar dan maar .

Ik heb mijzelf vanochtend uit bed gesleept om hard te lopen. Blij dat ik dat deed want er was een mooie zonsopgang en het was prima weer. Vanmiddag nog even snel met de hond in het bos en daarna richting werk.

Donderdag naar het theater. Theatermaatje voor weekend activiteit nog speculaas getipt als traktatie. Genoemde speculaas had ik zelf al in huis. Gisteren verpakking geopend en vandaag de laatste gegeten, Tja....
Vandaag bij de kringloop haltersetje van 2x 2kg gevonden en door een omweg daar circa 2,5 km mee rondgewandeld. Misschien compenseert dat de speculaas een beetje.. 
Kringloop had ook skeelers in misschien mijn maat maar was niet voldoende overtuigd. Geen van de twee had een  'stopper' voor of achter dus vertrouw dat niet voor mijn volwassen zelf. (Als kind had ik rolschaatsen geen skeelers.)

Feest was leuk. Veel leuke mensen gesproken; gezellig. Pumps waren een hel! Zo’n pijn aan de voeten dat ik mijn lelijke lompe laarzen onder de jurk met petticoat heb gedaan op de dansvloer. Sloeg als een tang op een varken maar ik kon was niet meer aan het creperen van de pijn. Wat in de winkel best heel prima zat, was in werkelijkheid hels.

Doe maar voorzichtig met skeeleren watervrouw.

Ik heb vandaag een zeilwedstrijdje gehad. Fysiek bezig zijn in de buitenlucht voelt fijn en het sociale is ook leuk, maar het wedstrijd element geeft mij een beetje onrust ipv een bevredigend gevoel zo deze winter merk ik. Laat mij maar lekker langzaam gaan. Dag afgesloten met een leuke film met de buren. 

Fijne weekend is weer voorbij. Vanochtend op de fiets naar de bootcamp gegaan (trage, extra punten voor mij). Was een toffe training. 

Gisterenavond was ik heel moe. Enerverende middag gehad met een mdo over onze oudste zoon. Was overigens wel heel nuttig. Bewegingsdoelen gisteren niet helemaal behaald: 

Wel: Uur bootcamp, 18 km gefietst, actieve kcal 862 
Niet: 7824 stappen. Ik heb een doelstelling van ongeveer 12.500 per dag.

Ik ben gister ochtend met de hond in het bos geweest voor een wandeling. Goed voor mij. En daarna thuis nog wat rekken en strekken. Moment rust genomen. En toen nog even naar mijn werk. Verwachtingen voor de avond los moeten laten want ik ben rond etenstijd met hele zware hoofdpijn mijn bed in gegaan.

Gisteren allerlei dingen geregeld. Weinig bewogen. Daarom in de avond nog even gaan wandelen met mijn man. 
Wel: uur wandelen ruim 11.000 stappen 
Niet: actieve kcal 460 (doelstelling van 670) 

Ik heb gisterochtend mijn favoriete aqualesje moeten overslaan omdat ik na mijn slechte nacht te moe was om vroeg op te staan. Vond dat echt heel jammer. Overdag wel gaan skieen met een maatje en dat was fijn om even samen techniek te oefenen en na afloop een welverdiend warm drankje. ‘s avonds reformer Pilates les en toen was het echt wel op. Het voelt alsof ik goed bezig ben qua spieren daar, maar ik vind het nog niet echt leuk. Even wentijd nodig denk ik. Als alle oefeningen wat meer routine worden vind ik dat plezier wel. 

Ysenda

Ysenda

18-12-2025 om 07:25 Topicstarter

vraagje: volgend jaar weer een nieuw draadje?

Lijkt mij een goed idee Ysenda.
Ik heb de laatste weken de teugels wat te veel laten vieren en ben eigenlijk van plan om na de kerst direct weer normaal te gaan eten en meer te bewegen. 
In januari ga ik ook alles weer goed bijhouden en een jaar doel bepalen.

ik ben niet zo enthousiast over een nieuw topic. Ga liever hierin verder. Anders krijg je dat het helemaal overspoeld wordt door nieuwe mensen met nieuwe doelen. 

Ik vind een nieuw topic prima. Nieuw jaar, nieuwe start, nieuw trainingsprogramma. Dit jaar ben ik een flink aantal kilo’s afgevallen, van 61 in januari (kwam van 64) naar 51 nu (bij 1,59 m). Dat is mooi zo, maar ik blijf natuurlijk wel sporten in 2026. Ik wil mijn schema zo indelen dat ik in drie dagen alle spiergroepen twee keer doe. Ik hoop dat je er dan ook wat meer resultaat van ziet qua spieropbouw. En blijven zwemmen, twee keer per week.
Voor nu laat ik het tot het eind van het jaar een beetje los. Ik heb de afgelopen weken zoveel borrels en sociale dingen gehad en overal krijg je lekkere dingen. Helaas ben ik na een jaar gezond (elke dag bakken groente en fruit) nog steeds een fan van gefrituurde zooi en hartige snacks en zeg ik ook geen nee als iemand snoep onder mijn neus houdt.
Vanaf nu lekker ruim twee weken vrij, dus laat die rust maar komen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.