Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 30-01-2026 om 12:42:

[..]

We gaan het zelfde cirkeltje weer rond zie ik.

Maar vooral geen woord over de ruim 71.000 slachtoffers; echt triest!

Daar ging dit helemaal niet over. Mijn reactie gaat over hetgeen wat jij schreef over Hamas, dat we die nou echt eens moesten gaan geloven. 

Denksport schreef op 30-01-2026 om 12:55:

[..]

Net als werkelijk niemand (hier in elk geval) het NIET triest vindt dat er zoveel Palestijnse slachtoffers zijn gevallen. Ondanks dat je dat elke keer weer impliceert.

Ik impliceer niks, ik reageer op de empathische post van koko ..

Zilver_gray schreef op 30-01-2026 om 12:52:

[..]

Er is werkelijk niemand (hier in elk geval) die dat denkt of ook maar ooit overwogen heeft! Dat is hier al vaak genoeg langsgekomen.

Jij overweegt dit door je af te vragen of er nog steeds mensen zijn die denken dat Hamas met cijfers goochelt. Je impliceert dat we nu eindelijk Hamas eens moeten gaan geloven. Je bent niet goed in het bolletje als je dat ook maar een minuut wil overwegen.

Koko67 schreef op 30-01-2026 om 13:01:

[..]

Jij overweegt dit door je af te vragen of er nog steeds mensen zijn die denken dat Hamas met cijfers goochelt. Je impliceert dat we nu eindelijk Hamas eens moeten gaan geloven. Je bent niet goed in het bolletje als je dat ook maar een minuut wil overwegen.

Laat ik het zo stellen; het verbaast me vooral dat wanneer er van Israëlische kant berichten komen, deze zonder twijfel voor waar worden aangenomen. Vandaar de verwijzing naar het ambulance personeel destijds. Dat werd meteen in twijfel getrokken want IDF beweerde van alles moois, behalve de waarheid.

Zilver_gray schreef op 30-01-2026 om 13:08:

[..]

Laat ik het zo stellen; het verbaast me vooral dat wanneer er van Israëlische kant berichten komen, deze zonder twijfel voor waar worden aangenomen. Vandaar de verwijzing naar het ambulance personeel destijds. Dat werd meteen in twijfel getrokken want IDF beweerde van alles moois, behalve de waarheid.

In oorlogstijd neem ik alle berichten van het front met een korrel zout, ook die van het IDF. Wat ik echter per definitie als onwaar aanneem zijn berichten van terreurorganisaties. Wat jij nu zegt impliceert is: "Zie je wel, Hamas had altijd al gelijk". 

Denksport schreef op 30-01-2026 om 13:15:

[..]

In oorlogstijd neem ik alle berichten van het front met een korrel zout, ook die van het IDF. Wat ik echter per definitie als onwaar aanneem zijn berichten van terreurorganisaties. Wat jij nu zegt impliceert is: "Zie je wel, Hamas had altijd al gelijk".

Hamas had gelijk mbt het aantal slachtoffers dát is wat ik met mijn 1e post van vandaag zeg, niet meer en niet minder! 
Dat er dan geïmpliceerd wordt dat ik vind dat Hamas áltijd gelijk heeft, vind ik op zijn minst bijzonder.

Koko67 schreef op 30-01-2026 om 13:01:

[..]

Je trekt het helemaal uit zijn verband, weer dat alles of niets. 

felija schreef op 30-01-2026 om 13:28:

[..]

Je trekt het helemaal uit zijn verband, weer dat alles of niets.

Nou echt dát! Ik lijk ook wel gek om mezelf te verdedigen!

Zilver_gray schreef op 30-01-2026 om 13:31:

[..]

Nou echt dát! Ik lijk ook wel gek om mezelf te verdedigen!

Als je ook maar iets waagt te zeggen over de kwalijke rol van de regering van Israël in de Gazaanse kwestie, krijg je meteen in de schoenen geschoven dat je dus alles wat Hamas doet goedkeurt. 

Het valt kennelijk maar niet te begrijpen dat het naast elkaar kan bestaan: Hamas als vreselijk wrede terroristische organisatie en de Israëlische regering die oorlogsmisdaden heeft gepleegd en net als Hamas heel veel burgerslachtoffers op haar geweten heeft. 

felija schreef op 30-01-2026 om 13:38:

[..]

Als je ook maar iets waagt te zeggen over de kwalijke rol van de regering van Israël in de Gazaanse kwestie, krijg je meteen in de schoenen geschoven dat je dus alles wat Hamas doet goedkeurt.

Het valt kennelijk maar niet te begrijpen dat het naast elkaar kan bestaan: Hamas als vreselijk wrede terroristische organisatie en de Israëlische regering die oorlogsmisdaden heeft gepleegd en net als Hamas heel veel burgerslachtoffers op haar geweten heeft.

Ja dodelijk vermoeiend inderdaad 😒 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.