Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
redbulletje
11-09-2022 om 22:33
Rozi schreef op 11-09-2022 om 22:28:
Ik zag op Instagram een plaatje voorbij komen van: als je vroeger een rekening van 700 euro kreeg stond de politie aan de deur of je een wietplantage hebt.
Ik moest er eerst om lachen omdat het echt klopte, maar is toch dieptriest dat dit bedrag nu standaard is.
Bij mijn moeder is het van 235 vorig jaar naar boven de 1000 nu gegaan. Misdadig gewoon van energiedirect. Ik heb ook variabel maar bij Engie en die zijn heel mild met verhogen (tot nu toe) in elk geval geen tussentijdse verhoging buiten 1 juli na.
Ik hoop echt dat die prijzen naar beneden gedwongen worden, want met alleen een klein belastingvoordeeltje valt dit niet meer goed te maken.
Mischa83
11-09-2022 om 22:35
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 22:33:
[..]
Wiet zal dan ook wel enorm gestegen zijn in prijs
![]()
Haha inderdaad ja! De energierekening van de wietkweker moet helemaal verschrikkelijk zijn dan!
Mischa83
11-09-2022 om 22:36
redbulletje schreef op 11-09-2022 om 22:33:
[..]
Bij mijn moeder is het van 235 vorig jaar naar boven de 1000 nu gegaan. Misdadig gewoon van energiedirect. Ik heb ook variabel maar bij Engie en die zijn heel mild met verhogen (tot nu toe) in elk geval geen tussentijdse verhoging buiten 1 juli na.
Ik hoop echt dat die prijzen naar beneden gedwongen worden, want met alleen een klein belastingvoordeeltje valt dit niet meer goed te maken.
Wat erg, wie kan er nou 1000 euro per maand betalen voor energie?!
redbulletje
11-09-2022 om 22:37
Wiet kweken wordt idd een verliesgevende business op deze manier. Vraag me af hoeveel mensen er op dit moment op dingen als onlyfans gaan om de energierekening rond te breien.
redbulletje
11-09-2022 om 22:38
Mischa83 schreef op 11-09-2022 om 22:36:
[..]
Wat erg, wie kan er nou 1000 euro per maand betalen voor energie?!
Het is idd heel erg fucked up. Hier moet toch gewoon iets aan gedaan worden? En dan niet het pleistertje plakken op slagaderlijke bloedingen wat het kabinet van zins is. Er moet heel erg fors ingegrepen worden.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 22:39
[..]
zo, dat is heftig. Ik zie op een bepaalde facebookgroep over wonen ook steeds meer bizarre bedragen voorbijkomen en ook steeds meer bedragen richting de 1000 of zelfs er overheen.
redbulletje
11-09-2022 om 22:41
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 22:39:
[..]
zo, dat is heftig. Ik zie op een bepaalde facebookgroep over wonen ook steeds meer bizarre bedragen voorbijkomen en ook steeds meer bedragen richting de 1000 of zelfs er overheen.
Ik ben vooral bang dat ze pas ingrijpen als iedereen z'n zorgvuldig opgebouwde spaarbuffer kwijt is.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 22:47
Rockstar schreef op 11-09-2022 om 19:52:
Er zit toch gewoon een antivriesstand op de verwarming? Daar staat de mijne op in de slaapkamer.
Nee die van ons heeft dat niet hoor. Gewoon een draaiknop open of dicht.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 23:15
redbulletje schreef op 11-09-2022 om 22:41:
[..]
Ik ben vooral bang dat ze pas ingrijpen als iedereen z'n zorgvuldig opgebouwde spaarbuffer kwijt is.
Ja. Ik ook
felija
11-09-2022 om 23:20
Missingyoumuch schreef op 11-09-2022 om 12:21:
[..]
Dan lieg ik dus...
Want jij kent iemand en dus is iedereen zo...
Hoelang geleden werkte jij met deze doelgroep ?
En wat anderen ook al zeiden... ga dan lekker in de bijstand . Je kan vast wel iets verzinnen waardoor je erin komt. Lekker genieten , gebruik maken van de potjes.. en... warm douchen. Ik zou het doen als ik jou was. De moeder die elke 4 jaar een kind krijgt heeft vast wel tips hoe je er het meest profijt uithaalt.
En ff voor de duidelijkheid. Ik ben het niet eens met hoe het nu geregeld is met toeslagen en compensatieregelingen. Dat zou veel meer trapsgewijs geregeld moeten zijn.
En dat het zwaar is voor werkenden die er net buiten vallen en ook modale inkomens dat is een feit.
Succes met aanmelden voor een uitkering en vergeet niet je bankafschriften mee te nemen.
Gek ook, dat je mensen nooit hoort mopperen over riante bonussen en aandeelhouders die gruwelijk veel geld binnenharken, het zijn altijd de bijstanders die het hebben gedaan, opmerkelijk.
Broodtrommel
12-09-2022 om 05:00
[..]
235 is al heel erg veel hoor voor 1 persoon in normale omstandigheden. In wat voor huis woont ze dan? Niet dat dat het minder erg maakt voor haar. 1000 per maand is absurd, maar misschien kan er wel naar andere zaken worden gekeken om het bedrag naar beneden te brengen?
FaithfulDuck87
12-09-2022 om 07:03
[..]
maar even een vraagje. Hoe kan je moeder in haar eentje een bedrag van 235 euro hebben? Ik ben dat in mijn eentje lang niet kwijt.
redbulletje
12-09-2022 om 07:16
Broodtrommel schreef op 12-09-2022 om 05:00:
[..]
235 is al heel erg veel hoor voor 1 persoon in normale omstandigheden. In wat voor huis woont ze dan? Niet dat dat het minder erg maakt voor haar. 1000 per maand is absurd, maar misschien kan er wel naar andere zaken worden gekeken om het bedrag naar beneden te brengen?
Vrijstaand huis, dus wel logisch. Inmiddels de keteltemperatuur omlaag, de circulatiepomp uit, maar daar krijg je de viervoudiging van de prijs niet af. 235 Was een prima te betalen bedrag maar dit niet meer natuurlijk.
Zelf zat ik (ook vrijstaand maar compacter huis) vorig jaar op 185 en nu 200. Engie is gelukkig schappelijker maar ik vrees voor januari.
En hele dagen thuis natuurlijk. Bij mensen die veel van huis zijn door werk is het vast ook lager.
Ysenda
12-09-2022 om 07:24
redbulletje schreef op 12-09-2022 om 07:16:
[..]
Vrijstaand huis, dus wel logisch. Inmiddels de keteltemperatuur omlaag, de circulatiepomp uit, maar daar krijg je de viervoudiging van de prijs niet af. 235 Was een prima te betalen bedrag maar dit niet meer natuurlijk.
Zelf zat ik (ook vrijstaand maar compacter huis) vorig jaar op 185 en nu 200. Engie is gelukkig schappelijker maar ik vrees voor januari.
En hele dagen thuis natuurlijk. Bij mensen die veel van huis zijn door werk is het vast ook lager.
Circulatiepomp uit is niet verstandig, dan duurt het nog veel langer voor de temperatuur bereikt is daar waar de thermostaat is. En het is niet goed voor het systeem omdat het bezinksels geeft, als je dan de pomp weer aanzet heb je grote kans dat deze kapot gaat omdat het vast zit.
redbulletje
12-09-2022 om 07:28
Ysenda schreef op 12-09-2022 om 07:24:
[..]
Circulatiepomp uit is niet verstandig, dan duurt het nog veel langer voor de temperatuur bereikt is daar waar de thermostaat is. En het is niet goed voor het systeem omdat het bezinksels geeft, als je dan de pomp weer aanzet heb je grote kans dat deze kapot gaat omdat het vast zit.
Het is door de CV monteur geadviseerd. Dit gaat over warm water, niet over de CV. Nu duurt het ietsje langer voor het water in de douche warm wordt maar het scheelt wel 1,5 kuub per dag op dagen waarop er niet wordt gestookt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.