Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

De zelfscan bij Albert Heijn. Waar is de menselijke maat?

Miepjecody schreef op 04-04-2026 om 20:08:

[..]

Je mag maximaal 10 artikelen bij de zelfscan meestal

Ik ben sowieso te lui om alles zelf te scannen als ik meer dan 5 artikelen heb

Ik laat de weekboodschappen via picnic komen, dus ik heb nooit een volle kar. Pak altijd de zelfscan, tenzij ik iets aparts heb. Taart waar ik nog korting op krijg, omdat ik jarig ben. Of laatst bij de jumbo iets met een “ja cadeautje voor jou” sticker die dus wel gescand moet worden en ze dan op gratis moeten zetten. Dat gaat lastig bij de zelfscan. Maar als ik gewoon normale producten heb pak ik de zelfscan. Handscanner deed ik vroeger altijd toen ik nog weekboodschappen haalde. Heb je het niet al 3 keer in je handen voor je überhaupt de winkel uit bent. Bij de jumbo hoor je ook heel duidelijk op de handscanner als iets niet goed gaat. Dat is een heel ander bliepje dan wanneer het wel goed gaat. Zoeken naar een barcode heb ik eigenlijk ook nooit last van. Inmiddels weet ik wel waar de barcodes zitten. En ik vind het gewoon wel prettig als ik lekker in mijn eigen bubbel boodschappen kan doen, af kan rekenen en weer weg kan. Meestal ga ik ook lopend naar de winkel en dan heb ik mijn koptelefoon op. Luister dan een podcast of zo, dus ben lekker in gedachten verzonken, snel ff die winkel door, afrekenen en weer weg. Ik zeg nog net gedag tegen de medewerker die bij de zelfscans staat, maar verder niet 😁
Ik snap ook echt niet hoe je 8 van de 12 dingen niet scant. Dat kan je niet meer onder een foutje rekenen hoor. Geloof er niks van.

Bij de ah hoor je het ook heel duidelijk. 
Lang wachten op controle zou ik ook irritant vinden, maar hier drukt de medewerker de controle dan weg.

Geen maximaal aantal items hier. Dat was alleen in het begin toen er nog maar een paar zelfscankassa's waren. 

Ik vind boodschappen doen vreselijk, en ga dus 1 keer per week….En renken dus af bij de Kassa; altijd bij dezelfde Dame…..Heel bewust, want ik wil dat ze blijft…

Ik vind 8 van de 12 producten niet scannen ook heel sterk lijken op diefstal. 

Zelf vind ik de handscanner lastig, omdat ik die vaak vergeet als ik artikel in winkelkar doe. Dan kan ik bij de kassa eerst kijken of ik alles wel gescand heb

Dus scannen doe ik alleen bij de kassa. Officieel mag dat bij maximaal 10 artikelen, maar het personeel hier neemt deze regel niet heel nauw gelukkig.
(Ik heb nooit een hele winkelkar vol met boodschappen en ga zelden op spitstijden )

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.