Huiskamer
Herfstappeltaart
30-12-2025 om 15:46
Goede voornemens.
Is er al een 'goede voornemens'- topic? Zo nee, hebben jullie die? En welke dan?
madee
15-06-2026 om 10:57
madee schreef op 15-06-2026 om 10:52:
We zijn nu zo halverwege het jaar, wat is er van jullie goede voornemens terecht gekomen in de dagelijkse praktijk?
Ik schreef:
“Ik wil maximaal 1 dag per week met de auto naar mijn werk, de rest van de dagen met trein of thuiswerken. Ik zag laatst hoeveel verschil in uitstoot per km er was tussen trein en auto en schrok ervan…dus weer streng(er) op ‘pendeldieet’
Edit: auto is 99 g CO2 uitstoot per km, trein is maar 3 g…”
Tot nu toe is het me gelukt 🙂
Cle0
15-06-2026 om 11:03
Zo ik moest even teruglezen wat ik nou weer eens had bedacht:
Meer lezen: nog niet gelukt
Geen Redbull meer in huis: niet gelukt, wel verminderd.
Sneller retourzendingen afhandelen: daar zit zeker verbetering in.
Iets vaker de trein pakken naar het werk: volgens mij is dat alleen maar minder geworden en heb ik een beetje losgelaten
lientje69
15-06-2026 om 11:07
Mijn goede voornemen was heel simpel : beter worden.
Is helaas niet gelukt.
Herfstappeltaart
15-06-2026 om 11:36
Ik moest ook even teruglezen. Wat afvallen was het streven..Dat is een beetje op en neer gegaan met het gevolg dat ik nu wéér bezig ben. Mijn streefgewicht is op of net onder de 64 kilo en het was weer opgelopen naar 67,8 dus weer even mijn best doen.
Herfstappeltaart
15-06-2026 om 11:37
lientje69 schreef op 15-06-2026 om 11:07:
Mijn goede voornemen was heel simpel : beter worden.
Is helaas niet gelukt.
Ik denk niet dat dat jouw schuld is Lientje. Zo'n voornemen is leuk, maar dat heb je niet zelf in de hand.
Auwereel
15-06-2026 om 11:52
Dagboek bijhouden staat nog steeds op mijn to-do lijst, zangles heb ik nu af en toe. Ik doe mijn best om in te plannen, maar soms lukt het roostertechisch niet òf moet ik afzeggen vanwege gezondheidsredenen die soms net toeslaan rond zangles moment. Geen ernstige gezondheidsproblemen, maar met een zere keel of pijnlijke mond is het niet fijn zingen.
Maar als het lukt, is het heerlijk!
afrodite05
15-06-2026 om 11:53
afrodite05 schreef op 30-12-2025 om 17:31:
Bevallen en verhuizen. Gaat allebei zeker weten gebeuren, dus dat is lekker haalbaar
![]()
Het oude huis zo goed mogelijk verkopen is een wens, of telt dat dan ook als goed voornemen?
Kind is geboren, oude huis is best wel goed verkocht. Wij zijn druk met verhuisbedrijven aanschrijven, zooi inpakken etc... over 2 mnd gaan we verhuizen. Dus qua voornemens waarmaken zit het wel goed!
Tuinfluiter
15-06-2026 om 11:54
Tuinfluiter schreef op 30-12-2025 om 20:26:
Door gaan met mijn goede voornemen van dit jaar. Gezond eten, ik ben meer dan 12 kg afgevallen en in 2026 wil ik er nog een paar kilo's af en daarna zorgen dat het er niet meer bij komt.
Vaker een boek lezen.
Gezond eten lukt nog steeds goed in ben nog een paar kilo afgevallen. Net terug van vakantie wel weer ruim een kilo erbij maar ik heb het gezonde eten thuis wel gelijk weer hervat en ook nu weeg ik nog zo'n 2,5 kg minder dan in januari.
Het vaker een boek lezen komt er nog niet zo van, ga deze week weer even langsbij de bieb om iets leuks uit te zoeken.
Leuk dat het topic weer na boven is gehaald.
Moyrrie
15-06-2026 om 12:43
Moyrrie schreef op 31-12-2025 om 10:32:
Mijn voornemen is om door te gaan op dezelfde voet. Alleen iets opeten als ik het lekker vind: Ik ben geen vuilnisbak.
Blijven wandelen en fietsen.
Het fietsen is nu met de kou lastiger, maar dat geeft niet. Dat komt in de lente wel weer.En lief zijn voor mezelf.
Het wandelen en fietsen gaan nog steeds goed.
Alleen iets opeten wat ik lekker vind gaat minder goed, dus daar mag ik meer bij stilstaan.
En het lief zijn voor mezelf gaat redelijk. Ik denk vaker eerst even na, voordat ik iets toe zeg.
Ik ben best tevreden zo.
Groentetuin
15-06-2026 om 12:51
Groentetuin schreef op 30-12-2025 om 15:48:
Geen goede voornemens, ik houd ze toch niet vol.
Maar wat afvallen zou fijn zijn( schrijft ze met een koekje in haar mond)O en van mij ook iedereen de beste wensen!
Ik ben iets afgevallen vergeleken met begin van het jaar
Dolfje
15-06-2026 om 13:59
Dolfje schreef op 30-12-2025 om 20:32:
Hier ook afvallen.
En stoppen met piekeren en malen over van alles en nog wat.
Dit is helaas niet gelukt. Extra stress gehad ivm overlijden vader en nauwelijks tot geen contact met moeder. Om over de kilo's maar te zwijgen...
Herfstappeltaart
15-06-2026 om 14:47
Dolfje schreef op 15-06-2026 om 13:59:
[..]
Dit is helaas niet gelukt. Extra stress gehad ivm overlijden vader en nauwelijks tot geen contact met moeder. Om over de kilo's maar te zwijgen...
Kersje
15-06-2026 om 17:27
Kersje schreef op 31-12-2025 om 14:01:
[..]
Vooral dat ja!
Ik leef al ruim 6 jaar in reserve-tijd en leef van scan naar scan, dus in het hier en nu! Alle clichés zijn waar, geniet van elke dag……..Helaas heeft mijn lieve pa 3 weken geleden ook die afschuwelijke diagnose gekregen ongeneeslijk ziek te zijn, dat maakt het leven nóg wat ‘zwaarder’ 😢 Maar ik probeer positief te blijven, want ik ben ervan overtuigd dat dit zéker bijdraagt aan mijn kwaliteit van leven.
Ik wens iedereen hier een fijne jaarwisseling en een fantastisch, en vooral gezond, 2026 toe 🥂🍾
Ik moest ook even teruglezen en is mijn lieve pa helaas op 3 juni jl overleden 😢💔
Al was hij nog zó positief en vol levenslust, het maakt helaas geen F*** uit.
madee
15-06-2026 om 17:38
Kersje schreef op 15-06-2026 om 17:27:
[..]
Ik moest ook even teruglezen en is mijn lieve pa helaas op 3 juni jl overleden 😢💔
Al was hij nog zó positief en vol levenslust, het maakt helaas geen F*** uit.
Gecondoleerd Kersje…