Huiskamer
Herfstappeltaart
30-12-2025 om 15:46
Goede voornemens.
Is er al een 'goede voornemens'- topic? Zo nee, hebben jullie die? En welke dan?
Evaluna
15-06-2026 om 17:47
Evaluna schreef op 30-12-2025 om 18:36:
Ik wil afvallen, gezonder eten, meer bewegen.
Maar eerst nog oliebollen bakken 🙈
Leuk dat je hem nog even boven haalt!
Gezonder eten lukt best wel, ik eet minder koek en tussendoortjes. Ook het vlees heb ik grotendeels geschrapt. Wel regelmatig een dipje of ik hou het niet zo strak als ik zou willen.
Meer bewegen, mwah. Ik ben begonnen met hardlopen, maar op na een aantal weken weer gestopt. Denk dat ik te snel was gegaan en het werd warmer weer, zodat ik knalrood eindigde. Heb ik een hekel aan.
Afvallen is niet echt gelukt. Ik ben niet meer aangekomen en 2 kg afgevallen, niet zoveel als ik zo willen.
Dolfje
15-06-2026 om 17:48
Gecondoleerd Kersje!
Dat mijn vader in maart zou overlijden had ik eind december ook niet verwacht. Al had hij in januari vorig jaar al te kampen met zijn hart maar ik dacht eigenlijk dat het wel redelijk ging maar nee dus.
Evaluna
15-06-2026 om 17:48
Kersje schreef op 15-06-2026 om 17:27:
[..]
Ik moest ook even teruglezen en is mijn lieve pa helaas op 3 juni jl overleden 😢💔
Al was hij nog zó positief en vol levenslust, het maakt helaas geen F*** uit.
Gecondoleerd
Herfstappeltaart
15-06-2026 om 17:55
[..]
Ik moest ook even teruglezen en is mijn lieve pa helaas op 3 juni jl overleden 😢💔
Wat erg Kersje. Gecondoleerd.
Vf_Watervrouw
15-06-2026 om 18:40
Vf_Watervrouw schreef op 30-12-2025 om 20:12:
- 2026 schrijven/typen ipv 2025. (Niet zelf bedacht maar om het ff simpel te beginnen)
- kasboek beginnen
- meer schermvrije vrije tijd (bijv meer wandelen en fysieke boeken lezen)
- kalender versieren (keuzestress met alle kunst- en dierenthema's, bleek er ook eentje met blanco bladen te bestaan)
- wat ik nog meer bedenk...
2026 schrijven/typen ✅
Kasboek beginnetje maar (nog) niet doorgezet, wel wat meer overzicht/inzicht en kritischer met bijvoorbeeld theater agenda
Schermvrije tijd heb ik niet structureel geregeld.
Kalender is nog leeg...
Moyrrie
15-06-2026 om 20:20
[..]
Gecondoleerd Kersje
Bloemenzee
15-06-2026 om 20:58
Bloemenzee schreef op 31-12-2025 om 14:50:
Liever zijn voor mezelf. En dan vooral: mezelf wat vaker bovenaan het prioriteitenlijstje zetten.
En 10-15 kg afvallen zou ook niet verkeerd zijn. Ik verval alleen steeds in emo-eten en flink snaaien
Ik ben toevallig eergisteren vol frisse tegenzin weer opnieuw begonnen… Maar met een beter plan nu. Hoop ik.
ToetieToover
15-06-2026 om 23:34
ToetieToover schreef op 31-12-2025 om 06:48:
Mijn goede voornemen is meer aandacht voor de mensen om me heen. Ik kan mezelf soms erg focussen op een taak, vooral studeren en creatieve projecten slokken mij helemaal op. Als iemand mij dan benadert, ervaar ik dat altijd als storend en reageer ik helemaal niet -of heel pinnig. Terwijl het doorgaans door mij geliefde mensen zijn. En de betreffende taak best even kan wachten. En er niet zóveel tijd naartoe hoeft eigenlijk.
Ha wat leuk, halverwege even een check hoe het is vergaan met de voornemens. Nou deze reminder kan ik wel gebruiken want ik ben helemaal geabsorbeerd geweest door een groot creatief project. Oeps. Maarrr ik ben ondertussen wél aardiger geweest als ik werd ‘onderbroken’ door mijn geliefden. De andere helft van het jaar wil ik nog een stap zetten en zelf meer initiatief nemen tot contact. Ze gaan zich vast allemaal kapot schrikken hahaha die weten niet wat ze overkomt.