Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Miepjecody schreef op 13-01-2026 om 11:11:

[..]

Nou, vreselijk. Dacht dat aan mij lag

Nee ik heb dat ook 

Postnl zou eerst gistermiddag mijn pakket bezorgen, is verplaatst naar vanmiddag en nu weer verplaatst naar morgenmiddag.. 

(Ik denk dat ze ook nog druk hebben met de verlate kerstkado-meuk te bezorgen. Was vorig jaar ook zo. Plus misschien nog de wegomstandigheden)

En mijn bril moet ik echt elke dag minstens 1 keer schoonmaken. Echt zo vies, waarvan?

kerst schreef op 13-01-2026 om 11:09:

[..]

Volgende keer de prik in de linkerarm dus. Heb ook ooit eens tetanus prik gehad, maar nergens last van. Is heel persoonlijk dus.

Weet je waarom de kat je beet?

Ik ben gebeten in m’n rechterhand, op dat stukje waar je duim vastzit aan je hand, zeg maar. Ik heb ook geen last van de prik, gelukkig!

Ja, ze beet uit angst (ze is altijd al een angstig katje geweest). Ze zat al ruim een dag onder m’n bed, zonder te eten, drinken, of op de bak te gaan. Heb haar eronder vandaan gehaald, en haar tegengehouden toen ze terug wilde rennen. Toen beet ze. Kan niet boos op haar zijn. Inmiddels ligt ze ‘s nachts weer bij m’n moeder. 

Loulou39 schreef op 13-01-2026 om 12:36:

[..]

Nee, ze komen over een week 😱.

Het eerste bedrijf had helemaal geen plek, zo druk, en deze zitten ook heel vol. Mag wel een elektrisch kacheltje kopen en declareren.

Nog een week  einde van de week wordt het weer kouder. Fijn dat je wel dat elektrische kacheltje mag declareren. Sterkte deze week!

mut

mut

13-01-2026 om 15:14

Mijn man gaat nog een paar jaar langer door met werken. Hij heeft geen zin om alleen thuis te zitten, ik moet nog 5 jaar. Daarna zien we wel wat en hoe. 

mut schreef op 13-01-2026 om 15:14:

Mijn man gaat nog een paar jaar langer door met werken. Hij heeft geen zin om alleen thuis te zitten, ik moet nog 5 jaar. Daarna zien we wel wat en hoe.

En wat is de ergernis?

Mick87 schreef op 13-01-2026 om 11:29:

zwerfafval irriteert me echt mateloos
Mijn buurt is in tap tempo aan het verloederen. Afgelopen zondag nog een klein rondje rond het complex gemaakt om op te ruimen. Vuilniszak en grijper in de aanslag. Nu nog geen twee dagen ligt er alweer heel veel. Echt WAT DE FOK is dat joh ? De nieuwe norm ? Lekker alles op straat pleuren ?
En inderdaad ook overal peuken. Ik vind ons land echt een KUTland worden. Mede door dit soort dingen. Donderdag ben ik vrij dus ga ik weer maar aan de slag met vuilniszak en afvalgrijper. Maar word er tamelijk moedeloos van.

Sinds ik met pensioen ben doe ik dat ook regelmatig hoewel het hier wel meevalt en dat wil ik graag zo houden. Vorig jaar heb ik asbakken gekocht bij de kringloopwinkel en op het weggeefkastje in de hal gezet. Briefje erbij met het verzoek om geen peuken naar  buiten te gooien en verdomd dat heeft geholpen. 

Er komt nu wel troep onder de sneeuw vandaan dus morgen nog maar eens een rondje doen. 

Irritante hoge piep weer in mijn oren. Heb ik sinds mijn hersenbloedingen.  Vandaag is het wel heel heftig. Zwaar getraind bij de fysio , misschien is dat de oorzaak?

Broodjebrie schreef op 13-01-2026 om 13:41:

[..]

Nog een week einde van de week wordt het weer kouder. Fijn dat je wel dat elektrische kacheltje mag declareren. Sterkte deze week!

Dank je!
Best waardeloos dit 😅

Loulou39 schreef op 13-01-2026 om 17:31:

[..]

Dank je!
Best waardeloos dit 😅

Nou zeg dat! Ik hoop voor je dat deze week snel voorbij is

lientje69 schreef op 13-01-2026 om 16:26:

Irritante hoge piep weer in mijn oren. Heb ik sinds mijn hersenbloedingen. Vandaag is het wel heel heftig. Zwaar getraind bij de fysio , misschien is dat de oorzaak?

Misschien te zwaar getraind?

Ik heb die hoge piep ook regelmatig, als bijwerking ook van de hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk. Of als ik te druk heb gehad. Teveel stress.

mut

mut

13-01-2026 om 17:58

Herfstappeltaart schreef op 13-01-2026 om 15:16:

[..]

En wat is de ergernis?

was eigenlijk in eerste instantie alleen maar een reactie en vergeten dat het in het ergernis-topic was. Maar bij nader inzien een ergernis naar/over mijzelf dat ik niet uitzie naar pensioen. Waarschijnlijk omdat ik mij er geen voorstelling van kan maken, onzekerheid dus.

Mick87 schreef op 13-01-2026 om 11:29:

zwerfafval irriteert me echt mateloos
Mijn buurt is in tap tempo aan het verloederen. Afgelopen zondag nog een klein rondje rond het complex gemaakt om op te ruimen. Vuilniszak en grijper in de aanslag. Nu nog geen twee dagen ligt er alweer heel veel. Echt WAT DE FOK is dat joh ? De nieuwe norm ? Lekker alles op straat pleuren ?
En inderdaad ook overal peuken. Ik vind ons land echt een KUTland worden. Mede door dit soort dingen. Donderdag ben ik vrij dus ga ik weer maar aan de slag met vuilniszak en afvalgrijper. Maar word er tamelijk moedeloos van.

We hadden tot ongeveer 'n half jaar geleden een groep die gezamenlijk, een keer in de week een opruim rondje door wijk deed. Gestopt, is niet meer te doen de norm is inderdaad pleur maar meer. De Gemeentelijk ophaaldienst was vandaag na de sneeuw aan het opruimen, die waren terecht flink aan het mopperen.

kerst schreef op 13-01-2026 om 11:55:

[..]

Mee eens. Maar volgens mij wordt nergens het grof vuil meer gratis opgehaald, maar moet je er flink voor betalen als het het op wilt laten halen op afspraak. Dat werkt in de hand dat mensen het zomaar op straat flikkeren. En als er eenmaal wat ligt, gooien mensen er makkelijker nieuwe bij.

Met die peuken hier ook. Ze denken zeker dat ruimt de schoonmaker wel op 😠

Nee hoor, dat klopt niet. Mensen gebruiken vaak dat "excuus" maar ook al is het niet gratis dan nog vraagt men niet de hoofdprijs. 

Hier wordt een keer per jaar gratis, op afspraak het grof vuil opgehaald. Ik weet dat de Gemeente Den Haag en Utrecht en het gratis ophaalt, maar in Utrecht  kun je het ook brengen in een gratis leen aanhanger of bakfiets.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.