Relaties Relaties

Relaties

Dochter heeft tante niet uitgenodigd voor haar bruiloft

felija schreef op 23-05-2026 om 21:34:

[..]

Ik zou als moeder na jarenlange ervaring vertrouwen hebben in mijn dochter en beseffen dat dat niet zomaar uit de lucht komt vallen. Ik zou me zeker niet, zoals to, aansluiten bij die twee tantes die erover blijven zeiken tegen mijn man, hun broer. Onvolwassen gedrag.

Uit dit topic blijkt ook weer dat als je een grote dominante bek opzet en samen met je zus verontwaardigd blijft janken tegen je broer, terwijl de beste man er ook niks aan kan doen, dat zijn dochter mag bepalen wie er op haar bruiloft komt, iedereen uit angst voor gedoe als een knipmes buigt voor het manipulerende,.dominante familielid, de tante dus. Wil je er tegenin gaan, dan komt daar geheid gezeik van, blijkt wel weer.

Helemaal eens.

Het gedrag volgend op de niet-uitnodiging toont dat dochter wat mij betreft groot gelijk heeft. 

Vooral dat 2 tegen 1 tegen vader laat zien wat er gebeurt als je niet langer bang bent voor de reactie.

En daar komt nog bij dat tantes veel meer aanwezig waren in het leven van dochter dan de gemiddelde tantes/ooms, dus ze heeft daar jarenlang mee te maken gehad. 

BeesAreCool schreef op 24-05-2026 om 11:48:

[..]
En daar komt nog bij dat tantes veel meer aanwezig waren in het leven van dochter dan de gemiddelde tantes/ooms, dus ze heeft daar jarenlang mee te maken gehad.

Dit vind ik een goed inzicht! Kennelijk heeft dochter dus via haar vader veel met tante te maken gehad. Wekelijkse afspraken van vader, waarschijnlijk alle verjaardagen en feestjes. Je zou zeggen dat dan wel duidelijk wordt of er een klik is, ook al zie je elkaar wat minder vaak als de kinderen volwassen zijn.

Duckie, je zegt dat dochter haar schouders erover ophaalt. Maar wat zegt ze er letterlijk over?

Kersje schreef op 21-05-2026 om 11:31:

[..]

Dus dochter komt ook al heel haar leven kerst vieren bij desbetreffende tante? Heeft dochter dan nooit een opmerking gemaakt over tante als het weer bij haar thuis werd gevierd, dat ze dat bijv nooit zo gezellig vond oid? Misschien is het je nooit opgevallen, maar kun je nav haar besluit, deze tante als enige niet uit te nodigen, iets herinneren?

Duckie73, zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden? Want als dochter vanaf geboorte t/m afgelopen december Kerst samen heeft gevierd, dan zal ze daar, gezien haar directheid, toch ooit weleens eerder een opmerking over gemaakt hebben (lijkt mij)?

Miepjecody schreef op 23-05-2026 om 21:19:

[..]

Ja zeker blijven ze op de 1e plaats

Hoezo zie je ze niet zoveel meer als ze volwassen zijn?

Zeker als je niet bij elkaar in de buurt woont (want dan kun je elkaar tussendoor makkelijk tegenkomen) verandert er veel en zie je elkaar minder. Volwassen kinderen bouwen - als het goed is -  een eigen bestaan op, een vriendenkring, sociaal netwerk. Ze werken en zijn de hele week bezig. Een weekend is zo voorbij - en dan zijn (als je gezond bent) ouders niet de eersten op het afsprakenlijstje. Is mijn ervaring met dertigers/begin veertigers. 

Euphoria schreef op 23-05-2026 om 20:22:

[..]

Poeh, ik schrik van jouw kijk. Ik ben vrouw, maar ook mijn man stelt ons kind boven alles. Dat vinden wij hartstikke normaal.

Ja maar doet je kind dat ook bij jou? Kinderen worden volwassen, hebben hun eigen leven en eigen sores, ik hoor zat mensen die zeggen dat ze de volwassen kinderen bijna nooit zien. Je broers en zussen zijn er dan nog steeds. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.