Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
MMcGonagall
08-04-2026 om 21:12
Het lijkt me ook nogal overdadig om iedere stroming in een apart lesprogramma te behandelen. In Nederland is het vak levensbeschouwing gewoon algemeen en afhankelijk van de kleur van de school wat meer vanuit het een of het ander.
mut
08-04-2026 om 22:31
Bloemenzee schreef op 08-04-2026 om 22:04:
Zullen we het oké vinden dat mut zich ergert?
Dank je. Ik had erover gedacht om te vragen om niet te discussiëren over hoe het nu geregeld is. Daar wordt al genoeg over gezegd en de plannen om het te veranderen zijn vastgelopen op de grondwet.
Ik denk trouwens dat ik mij misschien niet zozeer erger aan mijn werk, nou ja wel aan de onzekerheid of ik nog werk zal hebben (dus meer aan de politiek en aan de directies van de scholen omdat die nu nog kunnen/ willen zeggen hoe nu verder).
Broadway
09-04-2026 om 08:40
Ik erger mij aan een buurman die mij blijkbaar in zijn lijstje heeft staan om stomme populistische plaatjes heen te appen.. je weet wel; jetten die een koe melkt en dan erboven "Grootste melker van vermogen in NL" of een foto van het kabinet op een billboard "politie plaatst foto's van oplichters langs snelwegen"
ik heb het even genegeerd, maar nu toch maar gevraagd of hij mij van zijn lijstje voor deze plaatjes wil halen...
JtM
09-04-2026 om 09:52
Mijn collega die drie mails over hetzelfde onderwerp met een klant in de inbox laat staan. Zo blijft deze wel vol staan inderdaad. Blijkbaar snapt ze deze basisdingen (nog steeds) niet. Ik heb het al meerdere malen uitgelegd maar het dringt maar niet door.
MissBobby
09-04-2026 om 11:11
MissBobby schreef op 03-04-2026 om 15:31:
Ik wil bestanden uploaden in een kanaal in teams. De bestanden worden consequent in het verkeerde kanaal gezet, sterker nog: in de verkeerde tegel. ICT kan het niet opgelost krijgen. Hun oplossing: mail het bestand maar naar een collega zodat die het dan kan doen…..
Tromgeroffel! ICT heeft t gefikst! Hele laptop opnieuw geïnstalleerd maar t werkt. Ergernis opgelost
Koettie
09-04-2026 om 14:18
Pfff. Er wordt zo weinig gedaan aan veiligheid op de werkvloer. Cliënt is al weeklang uit z'n stekker aan t gaan en iedereen telefonisch verrot gescholden en dat wordt on hold gezet want behandelteam is vrij. Nou en? Officiele waarschuwing die gast. Loop ik naar MT want is een incident melding gedaan en wil even checken op de op de hoogte is. Zegt ze jaaa die heb ik afgehandeld. Je hebt op een knop gedrukt bedoel je, er is toch geen fuck afgehandeld?! Rot op joh. Dus nu gaan ze er maandag naar kijken.
SuzyQFive
09-04-2026 om 15:09
mut schreef op 08-04-2026 om 19:04:
Ik erger mij eraan, dat is voor deze rubriek al genoeg lijkt mij. Maar OK, een beetje uitleg kan inderdaad. Helaas kan ik geen leuk forum vinden in België, daarom hier (en toen ik nog in NL woonde zat ik al op OO). Ik hoop dat ik het goed uitgelegd krijg waar het probleem. Nu moet een leerling op openbare scholen kiezen voor een LBV (levensbeschouwing), keus uit 7: Rooms-katholiek, Protestants/evangelisch, Anglikaans, Oosters-orthodox, Islam, Jodendom, en Niet- confessionele Zedenleer (Humanisme). Dat krijgen ze 2 uur per week en dat ligt in de grondwet vast. Voor scholen betekend dit een hoop geregel zeker bij de kleine LBV want niet in elke klas wordt daarom gevraagd. Plan is nu dat er niet aan de 2 getornd zal worden, wel aan elke klas. Vanaf 1 september worde het graadklassen (klas 1+2, 3+4, 5+6+7). Ook moeten richtingen van arbeidsmarkt (vmbo) en doorstroom of dubbele (vwo en havo) in 1 klas zitten. Als ik nu aan alle klassen les zou geven op school dan zou ik 26 uur hebben, dat gaat volgend jaar naar 6. Probleem is nog wel iets groter en ingewikkelder dan dit alleen. Vast-benoemd of tijdelijk zijn is ook onderdeel van het geheel.
Ik zie gewoon ook niet waarom dit makkelijker roosteren zou zijn. Verder hoe kun je nu beter lesgeven als je een klas met derde klas vmbo hebt uit richtingen elektriciteit en/of verzorging samen met vwo vierde klas latijn (voorbeeld)
Waarom doen ze levensbeschouwing zo ingewikkeld dan? Is toch veel mooier om daar juist geen richting aan te geven en het meer de oecumenische benadering te geven?
En nee, die niveaus mixen an sich niet als het voortgezet onderwijs betreft.
SuzyQFive
09-04-2026 om 15:11
Sowieso snap ik als docent heel veel beleidsmatige keuzes in het onderwijs niet 🫢
rooiekater
09-04-2026 om 15:46
Beste leidinggevende als ik nu 1 week geleden duidelijk heb aan gegeven dat vandaag niet goed gaat komen kwa planning.
Antwoord ik ga er na kijken .
2 dagen geleden gevraagd hoe zit het. Antwoord ik ben er mee bezig.
En raad eens vandaag is het helemaal mis gelopen en ineens is dat mijn schuld want ik zou niks hebben gezegd.
Jammer voor jou leidinggevende heb ik alles zwart op wit staan.
mut
09-04-2026 om 16:53
SuzyQFive schreef op 09-04-2026 om 15:09:
[..]
Waarom doen ze levensbeschouwing zo ingewikkeld dan? Is toch veel mooier om daar juist geen richting aan te geven en het meer de oecumenische benadering te geven?
En nee, die niveaus mixen an sich niet als het voortgezet onderwijs betreft.
Pogingen om het anders te doen zijn mislukt door de politiek en de grondwet. Er worden al veel projecten samen gedaan in klassen 1 t/m 4 en de helft van de uren in de hoogste klassen is samen. Of dat zo kan blijven is nog maar de vraag. Jammer van de tijd en de moeite die erin gestoken is.
Niveaus mixen en klassen samen zetten is maar een deel van de plannen.
Misschien is het meer onzekerheid dan ergernis over hoe het verder zal gaan.
Auwereel
13-04-2026 om 14:31
Ben ik lekker bezig om pdf's te genereren, besluit Adobe opeens om af te sluiten want tijd voor een update.
Vraag eerst toestemming ja!
Poezie
13-04-2026 om 14:50
Tig mails over hetzelfde onderwerp maar zonder relevante info.
Kom op mensen, denk eerst eens naar voordat je reageert!!!!
MissHolmes
22-04-2026 om 08:41
Ik wil even van mij afschrijven.
Ik werk in de thuiszorg als thuishulp (nog niet zo lang) en ik moet even mijn frustratie kwijt. Onverwachte situaties horen bij de zorg, ik weet het maar
ik krijg gister ineens rond 21u een bericht van casemanager van een cliënt met dementie dat ze eergister opgenomen is in een zorginstelling. Aangezien ik goed contact heb met kinderen dacht ze dat ik al wel op de hoogte was, niet dus. Bel ik net met de planning, waren die gister ook al op de hoogte maar waren ze in de drukte vergeten mij in de lichten
. Echt het is de zorg, ik begrijp het maar ik vind dit echt niet leuk... Ik kan nu niet eens afscheid nemen van mijn cliënt. Heb nu de neiging om een boze mail te sturen maar dat ga ik maar niet doen. (heb net aan de telefoon aangegeven dat ik het snap maar niet erg fijn vind zo)
Gelukkig heb ik na deze week 2 weken vakantie.