Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Layka.12
06-12-2025 om 22:55
Fijn Ciska, dat jullie dit zien zitten.
Versterking mee en jullie hond die heerlijk in de sneeuw kan dollen.
Ik hoop dat dochter veel gebruik gaat maken van de slee en sowieso het buiten zijn.
Jullie staan er dan ook niet alleen voor, ook wel prettig.
Jammer dat je zo.n last hebt van je schouder, erg pijnlijk weet ik uit ervaring.
Ik vind het ook fijn dat je ons weer bijpraat hier.
Jullie zijn kanjers, alle drie!!
Liefs van mij. ♥️
Lizzyliz
06-12-2025 om 22:57
Heel goed om het te doen en dan maar te kijken hoe het gaat. Het blijft altijd een gok, dus dan kun je het net zo goed wel als niet doen. En dan snap ik heel goed dat je ervoor kiest om het gewoon wel te doen.
Desideria
22-12-2025 om 15:01
Ciska, ik wil jou en je familie ondanks alle sores en strubbelingen hele fijne dagen wensen. En ik spreek de hoop uit dat 2026 misschien een jaar mag zijn waarin dochter verlichting voelt. Idealiter met een leven wat op z'n minst draaglijk, maar het liefst ook een beetje leuk is, maar als dat niet zo mag zijn, dan verlichting doordat ze zich geholpen voelt. Met wat voor proces dan ook.
Je zit regelmatig in mijn gedachten, weet dat je niet alleen bent.
BritgetJones007
23-12-2025 om 01:00
cisca, bij 1 vandaag kwam een onderwerp voorbij met situatie waarin jullie ook verkeren. Misschien interressant om te kijken als dochter er niet bij is.
Hele fijne vakantie gewenst
Ciska78
23-12-2025 om 08:07
Hoi allemaal
Niet zo heel veel nieuws te melden hier. Het blijft zwaar intensief. Dochter is deze week vrij en er is geen begeleiding, wat het nog intensiever maakt.
Je merkt dat ze het gewoon heel moeilijk vind om zichzelf te vermaken en dus heel erg aan ons hangt. Dat is wat het vooral erg zwaar maakt. Ze heeft de laatste tijd ook weer vaker paniekaanvallen.
We hopen dat ze kan genieten van de komende dagen, kerst is wel haar ding.
ik zal eens zoeken naar 1 vandaag, volgens mij heeft die wel vaker items die herkenbaar zijn.
lientje69
23-12-2025 om 10:11
Desideria schreef op 22-12-2025 om 15:01:
Ciska, ik wil jou en je familie ondanks alle sores en strubbelingen hele fijne dagen wensen. En ik spreek de hoop uit dat 2026 misschien een jaar mag zijn waarin dochter verlichting voelt. Idealiter met een leven wat op z'n minst draaglijk, maar het liefst ook een beetje leuk is, maar als dat niet zo mag zijn, dan verlichting doordat ze zich geholpen voelt. Met wat voor proces dan ook.
Je zit regelmatig in mijn gedachten, weet dat je niet alleen bent.
Mooi gezegd Desideria! Ik sluit me hierbij aan..
Lizzyliz
23-12-2025 om 14:13
Het ‘aan jullie hangen’ maakt het begrijpelijkerwijs heel erg zwaar voor jullie. De hele dag vullen met én voor haar kost jullie bakken met energie. Kun je nog een keer een kerstfilm opzetten? Dan hoef je even niks. Of elkaar afwisselen, bv met een wandeling met de hond? Wat wij vaak doen is dat ze meegaat met één van ons naar de supermarkt, bouwmarkt, Ikea, tuincentrum, bieb, tanken, oma en opa etc. Dan heeft de ander heel even iets lucht.
Poison
25-12-2025 om 09:01
Lieve Ciska, ik hoop dat de kerstdagen heel even wat lucht en licht brengen. Ik denk aan jullie♥️🎄
Calathea
26-12-2025 om 19:55
ik hoop dat de kerstdagen zo kalm als mogelijk zijn verlopen voor jullie!