Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Dees!
08-07-2026 om 10:01
En slim van die kringloopwinkel. Die krijgen de kerstspullen meestal na de Kerst aangeboden en daar zitten ze dan een heel jaar mee in hun opslag. Nu kunnen ze ruimte maken voor het zomerspul, dat straks vast en masse gebracht gaat worden.
rionyriony
09-07-2026 om 05:44
Poezie schreef op 17-06-2026 om 21:49:
[..]
Je wist niet dat suiker eerst een korte energie boost geeft en daarna een enorme dip?
Het was natriumtekort. Schijnt ook bij de sporters in de Tour de France een probleem te zijn: dreigende oververhitting -> zweten, vochtverlies -> en dan is drinken niet genoeg, maar je moet ook voor aanvulling van de elektrolyten, mn het natrium, zorgen.
Nu had ik betrekkelijk weinig last van warmte, omdat die voor mij koeler aanvoelt dan voor veel mensen, maar ik at al erg natriumbeperkt.
Overigens heb ik nooit last van suiker. Ik neem het niet erg vaak en zeker niet zoveel als anderen, maar het effect dat de insuline plotseling alle glucose gaat wegwerken, dat heb ik niet zo. Dat gaat ongemerkt voorbij bij mij.
Beterlaat2021!
12-07-2026 om 20:28
Een sticker op de galerij deur van een flat, met de tekst :
GELIEVE DEUR SLUITEN I.V.M. BRANDDEUR.
Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt, maar dit is toch een slechte tekst?
watertoren
18-07-2026 om 12:41
Dat er mensen zijn die niet elke dag douchen en zeker gezien met de hitte van afgelopen tijd. Die nemen genoegen met een washandje aan de wastafel. Ik vind dat eerlijk gezegd echt goor en vies. Ik heb niet eens washandjes dat was uit mijn kindertijd. Ik douche vaak 2 keer op een dag.
Herfstappeltaart
18-07-2026 om 12:49
watertoren schreef op 18-07-2026 om 12:41:
Dat er mensen zijn die niet elke dag douchen en zeker gezien met de hitte van afgelopen tijd. Die nemen genoegen met een washandje aan de wastafel. Ik vind dat eerlijk gezegd echt goor en vies. Ik heb niet eens washandjes dat was uit mijn kindertijd. Ik douche vaak 2 keer op een dag.
Wat is er nu weer goor en vies aan het wassen aan de wastafel?
Zilver_gray
18-07-2026 om 12:53
Ik heb wel washandjes; enorm handig om lekker te “scrubben”. Helemaal niks geks aan!
lientje69
18-07-2026 om 12:57
Nou schuldig hieraan hoor. Heel erg. Zeker nu ik ziek ben en 0 energie heb. Ik trek het inmiddels nét om met behulp van douchekruk een keer in de 5 dagen te douchen. De andere dagen is het toch echt wassen met een washandje.
Beterlaat2021!
18-07-2026 om 13:00
Wat ik raar vind, is dat ik 's morgens vóór 07.00 u binnen de bebouwde kom over een doorgetrokken streep word ingehaald..... Bij het stoplicht stonden we daarna samen voor rood en bij het volgende stoplicht idem.
Een Volvo notabene! Moet toch niet gekker worden....!! 
Koettie
18-07-2026 om 13:11
Ik douche niet elke dag want mn huid vindt dat echt niet prettig. Wat is er goor aan gewoon wassen?
Broodjebrie
18-07-2026 om 13:14
Koettie schreef op 18-07-2026 om 13:11:
[..]
Ik douche niet elke dag want mn huid vindt dat echt niet prettig. Wat is er goor aan gewoon wassen?
Dagelijks douchen is ook niet goed voor je huid. Ik douche om de dag, tenzij ik veel gezweet heb.
En met het huidige watertekort probeer ik ook zuiniger met water om te gaan.
Ik ken trouwens veel mensen die niet dagelijks douchen dus ik vind het zeker niet raar.
Groentetuin
18-07-2026 om 15:44
ik douche elke dag,kan mij niet voorstellen niet te douchen, maar stap ik in de camper dan wordt het t washandje( we hebben een prima douche in de camper, maar gebruiken hem weinig, zo n gedoe dat uitdrogen) staan we op een camping dan douchen we weer elke dag.Van een douche voel ik mij schoner, maar meerdere dagen achter elkaar een washandje kan prima.
Herfstappeltaart
18-07-2026 om 15:56
Groentetuin schreef op 18-07-2026 om 15:44:
ik douche elke dag,kan mij niet voorstellen niet te douchen, maar stap ik in de camper dan wordt het t washandje( we hebben een prima douche in de camper, maar gebruiken hem weinig, zo n gedoe dat uitdrogen) staan we op een camping dan douchen we weer elke dag.Van een douche voel ik mij schoner, maar meerdere dagen achter elkaar een washandje kan prima.
Sterker nog: elke dag douchen is helemaal niet goed voor je huid. Ik was elke dag oksels, gezicht, schaamstreek, billen en voeten. Als het erg warm is ook even een washandje over mijn schouders/bovenkant rug en dat is voldoende. Ik douche 3x per week en was dan ook mijn haar. Benen, armen en buik hoeven echt niet elke dag, beter voor de beschermlaag van de huid. Veel mensen smeren zich een ongeluk omdat de huid veel te droog wordt van elke dag douchen.
Rogue
18-07-2026 om 15:57
ik gooi er een bovenop,
van de week zag ik een filmpje waarin het ging over wie zich nog insmeerde na het douchen en waarom want dat was toch niet nodig..
what in the white folks is this honey
al gauw volgende er een stitch van een andere dit keer afro amerikaanse blogger en die zei hoe bedoel je droogt je huid dan niet uit/ashy? en de vraag of hygiëne ook iets is wat cultuur gebonden
onder mensen met een donkere huid is dit namelijk een runnig gag, niks is zo beledigd als iemand je ashy noemt. of zoals mijn oma zei : meisje ga je insmeren je hebt badjauw
Zilver_gray schreef op 18-07-2026 om 12:53:
[..]
Ik heb wel washandjes; enorm handig om lekker te “scrubben”. Helemaal niks geks aan!
ik ook, heb een hele stapel, gaan zelfs mee op vakantie.
alleen voor scrubben gebruik liever zo'n scrub handschoen
eerlijk in de zomer douche ik vaker dan in de winter, maar niet elke dag dan ben ik zo door mijn collectie bodylotion heen
MMcGonagall
18-07-2026 om 16:21
Over cultuurgebonden hygiëne. Ik las laatst dat je meer bacteriën verspreidt door het wassen van kip, al dan niet met azijn, dan wanneer je ongewassen kip bereidt.
Rogue
18-07-2026 om 16:22
klopt, dat is inmiddels ook achterhaalt, al zou ik een kakelverse kip wel wassen