Relaties Relaties

Relaties

JtM

JtM

05-01-2026 om 16:11

Het moeilijkste gesprek uit mijn leven…

MMcGonagall schreef op 06-01-2026 om 22:49:

Mij valt vaak op dat met name getrouwde mensen alleen wonen als een soort ideale situatie zien. Nu woon ik zelf al 24 jaar alleen (met kinderen) en ik ben het eigenlijk wel met ze eens Het is gewoon ontzettend lekker als je niet nog een extra volwassene in je huis hebt voor wie je moet zorgen, en daar draait het voor het gros van de vrouwen toch op uit.
Na 24 jaar ga ik toch die stap naar samenwonen weer wagen, maar ik focus me vooral op de voordelen die dat gaat brengen. Straks worden kapotte dingen in huis gerepareerd voor ik door heb dat ze stuk zijn en hoef ik nooit meer administratieve dingen te regelen. Hopelijk krijg ik hem dan ook aan zijn verstand gepeuterd dat soep met een broodje ook een echte avondmaaltijd is

Hebben jullie dat afgesproken? 

Mijn man doet dat allemaal niet, hoor. Ik mag blij zijn als hij het toilet enigszins netjes achterlaat na gebruik.

Peaches schreef op 07-01-2026 om 10:39:

[..]

Mijn man doet dat allemaal niet, hoor. Ik mag blij zijn als hij het toilet enigszins netjes achterlaat na gebruik.

Jouw man lijkt mij een hele hoop werk

[..]

Echt? Is hij 4?

[..]

Wat???

MMcGonagall schreef op 06-01-2026 om 22:49:

Mij valt vaak op dat met name getrouwde mensen alleen wonen als een soort ideale situatie zien. Nu woon ik zelf al 24 jaar alleen (met kinderen) en ik ben het eigenlijk wel met ze eens Het is gewoon ontzettend lekker als je niet nog een extra volwassene in je huis hebt voor wie je moet zorgen, en daar draait het voor het gros van de vrouwen toch op uit.
Na 24 jaar ga ik toch die stap naar samenwonen weer wagen, maar ik focus me vooral op de voordelen die dat gaat brengen. Straks worden kapotte dingen in huis gerepareerd voor ik door heb dat ze stuk zijn en hoef ik nooit meer administratieve dingen te regelen. Hopelijk krijg ik hem dan ook aan zijn verstand gepeuterd dat soep met een broodje ook een echte avondmaaltijd is

Ideaal niet. Maar niets is ideaal. Ik hou van mijn man dus ik kan heel veel van hem hebben. De voordelen wegen op tegen de nadelen. 

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit alleen heb gewoond. Kan mij zo voorstellen dat het dan erg wennen is om weer samen een huis te delen.

Alice12 schreef op 07-01-2026 om 11:45:

[..]

Echt? Is hij 4?

Haha, doet me herinneren aan 'n vraag na mijn scheiding; Is het niet moeilijk om alles alleen te moeten doen? Ik, nee het is een stuk rustiger in huis, 'n kind minder scheelt meer dan ik dacht   

Grindelwald schreef op 07-01-2026 om 11:52:

[..]

Ideaal niet. Maar niets is ideaal. Ik hou van mijn man dus ik kan heel veel van hem hebben. De voordelen wegen op tegen de nadelen.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit alleen heb gewoond. Kan mij zo voorstellen dat het dan erg wennen is om weer samen een huis te delen.

Woon al 30 jaar zonder partner, 12 jaar geleden ging het "laatste" kind het huis uit. Ik kan me goed voorstellen hoe het is om weer een huis te delen, dat is ook de reden dat ik er niet meer aan begonnen ben. Latten vond ik prima, maar geen samenwonen voor mij.

Yumi schreef op 07-01-2026 om 11:53:

[..]

Haha, doet me herinneren aan 'n vraag na mijn scheiding; Is het niet moeilijk om alles alleen te moeten doen? Ik, nee het is een stuk rustiger in huis, 'n kind minder scheelt meer dan ik dacht

Maar hoe kunnen mannen zulke kinderen zijn? Is dat omdat hun vrouw alles wel regelt? Of opvoeding? In beiden gevallen zullen vrouwen aan de bak moeten.

Ik heb nog nooit alleen gewoond in een huis, altijd met familie, met mijn eigen gezin, met mijn kinderen. Na de scheiding wilde ik nooit meer samenwonen. Ik heb een bepaalde smaak qua inrichting en een maatstaf voor opgeruimd en reinheid. Die kwam niet overeen met mijn ex. Maarrrrr toen verscheen onverwacht een nieuwe liefde en dat bleek een hele fijne huisgenoot te zijn. Ik weet nog dat er ineens melk in de koelkast was verschenen op de lege plaats, het soort dat ik altijd koop ook nog eens. En dat vriendlief mijn verbazing daarover maar raar vond want hij had immers 8 jaar voor zichzelf gezorgd. Ik wist niet dat zulke mannen bestonden. Die dan vragen hoe ik mijn was gevouwen wil hebben als ik zeg dat ik het zelf wil doen wegens speciale voorkeuren. En dat vervolgens voortaan doen! Heel banaal, maar ik voel me altijd heel geliefd als ik de gevouwen was zie liggen. Als het bed is opgemaakt. Als hij de keuken meteen grondig boent als ik een migraineaanval heb en misselijk wordt van achtergebleven kookluchtjes. Enzovoort. Anders was ik mooi blijven latten hoor. 

Alice12 schreef op 07-01-2026 om 12:52:

[..]

Maar hoe kunnen mannen zulke kinderen zijn? Is dat omdat hun vrouw alles wel regelt? Of opvoeding? In beiden gevallen zullen vrouwen aan de bak moeten.

O ik dacht dat die man aan de bak moest. 

ToetieToover schreef op 07-01-2026 om 12:53:

[..]

O ik dacht dat die man aan de bak moest.

Nou, als het aan de opvoeding ligt is het misschien een idee dat moeders hun zoon wat steviger voorbereiden in de opvoeding.

Alice12 schreef op 07-01-2026 om 12:54:

[..]

Nou, als het aan de opvoeding ligt is het misschien een idee dat moeders hun zoon wat steviger voorbereiden in de opvoeding.

Ja, de vaders hoeven geen goed voorbeeld te geven?

Alice12 schreef op 07-01-2026 om 12:54:

[..]

Hahaha nou dat misschien juist niet hè.

Alice12 schreef op 07-01-2026 om 12:52:

[..]

Ik weet het ook niet. Hij heeft wel autisme, maar dat vind ik geen excuus.

Hij heeft ook alleen gewoond en toen deed hij niet veel meer dan hij nu doet. Ik was te naïef om de rode vlaggen te zien wapperen, zullen we maar zeggen.

ToetieToover schreef op 07-01-2026 om 12:57:

[..]

Ja, de vaders hoeven geen goed voorbeeld te geven?

Ja hoor, de vaders ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.